Café in de spots: vierde editie Caféweek van start

Café in de spots: vierde editie Caféweek van start

De Caféweek, een initiatief van brancheorganisatie Horecabrains om het café positief voor het voetlicht te brengen, gaat dinsdag 21 maart voor het vierde achtereenvolgende jaar van start. In cafés door heel Nederland worden deze week allerlei activiteiten georganiseerd, ook om nieuwe gasten kennis te laten maken met 'het café'.

Na de succesvol verlopen drie eerdere edities, waaraan al meer dan 400 horecazaken meededen, zal de landelijke Caféweek dit jaar plaatsvinden van 21 t/m 26 maart 2017. Volgens organisator Horecabrains hét moment voor ondernemers om hun bedrijf extra te profileren en nieuwe en bestaande gasten te verrassen met een week vol activiteiten.

Café voor het voetlicht

Caféweek is een initiatief van brancheorganisatie Horecabrains en heeft als achterliggende gedachte de 'natte horeca' op een positieve manier in de spotlights te zetten. Door middel van allerlei activiteiten, waar de locaties aan deel kunnen nemen, worden bestaande gasten verrast en nieuwe gasten geprikkeld om kennis te komen maken. Om te laten zien dat een café veel meer is dan alleen een plek om een drankje te drinken.

Programma Caféweek

Gasten kunnen tijdens de eerste dag van Caféweek bij verschillende horecazaken terecht voor een kijkje achter de schermen van het bedrijf. Nieuw dit jaar is de Bier Café Caféweek& Wijnproeverij. Speciaalbier is een trend, maar omdat vrouwen toch nog vaker kiezen voor een bijzondere wijn, worden de twee gecombineerd. Ook de Vrijmibo ontbreekt dit jaar niet, evenals de Ribnight en de Gin & Tonic Party. Daar bovenop kunnen liefhebbers aanschuiven voor 'De Caféweek Special', een gerecht voor €10.

Kijk op www.cafeweek.nl voor alle deelnemende locaties.