Deli XL komt met nieuw merk voor Ik Kies Bewust

Deli XL komt met nieuw merk voor Ik Kies Bewust

Foodservice Groothandel Deli XL neemt vanaf januari 2008 deel aan Ik Kies Bewust. De groothandel participeert met producten van het eigen huismerk en een nieuw front-of-house merk: fresh4you.

Deli XL is de eerste foodservice groothandel die producten met het Ik Kies Bewust logo mag voeren.

Dick Slootweg, directeur van Deli XL, vindt het belangrijk zijn klanten te ondersteunen bij een ‘gezonde’ bedrijfsvoering, en via hen uiteindelijk de consument evenwichtige voeding te bieden.

‘Een praktische uitwerking hiervan is om een gezond assortimentsbeleid te voeren. Het IKB-logo is voor ons een maatstaf om producten te toetsen en tegelijkertijd een belangrijjk communicatiemiddel naar de klant en de consument.’

Fresh4you

Naast het introduceren van het logo in het eigen huismerkassortiment, komt Deli XL met een geheel nieuw merk. Fresh4you is gericht op de gebruiker van bedrijfsrestaurants.

‘Tot nu toe zijn de meeste huismerken in onze branche gericht op de grootverbruiker in de keuken of achter de counter’, zegt Colin Westerhout, productmanager bij Deli XL. ‘Met fresh4you beginnen we een voor de consument visueel aantrekkelijk merk.’