Quick wil Russische markt op

Quick wil Russische markt op

Hamburgerketen Quick, een van de grootste spelers op de fastfoodmarkt in België, opent binnenkort de eerste restaurants in Rusland. Binnen vijf jaar moeten het er honderd worden. Quick wordt met deze stap de tweede hamburgerketen die in Rusland actief is, na McDonald's.

De fastfoodmarkt in Rusland is booming, merkte McDonald’s, dat sinds 1990 in het land zit. De vestiging in Moskou behoort tot de drukste en meest winstgevende ter wereld.

Om hun graantje mee te pikken van dat succes, gaat Quick een samenwerkingsverband aan met een lokale partner, het Russische Tashir. Beide partijen krijgen een belang van vijftig procent, schrijft de website Trends.be.

Voor de ontwikkeling in Rusland heeft Quick geen geografische zone afgebakend en sluit het geen enkel deel van het land uit. In de eerste fase zullen vooral in de regio ten zuiden van Moskou restaurants geopend worden, zei Jean-Paul Brayer van het bestuur van Quick in de Belgische krant Le Soir.

Quick heeft naast zijn projecten in Rusland nog andere plannen. Quick wil ook uitbreiden naar Nieuw-Caledonië, Marokko, Algerije en het eiland Réunion. Ook opent Quick binnekort zijn eerste restaurant in Spanje.