Family focust niet meer op maaltijdbezorging

Family focust niet meer op maaltijdbezorging
Een formule moet keuzes maken, zegt FHC-directeur Ralph Markwat. Foto: Wick Natzijl.

Fastserviceformule Family van FHC Formulebeheer is bezig met een methamorfose. Het gaat daarbij om meer dan look & feel. Maaltijdbezorging is echter geen speerpunt, zegt FHC-directeur Ralph Markwat.

Voor de restyling van Family heeft FHC verschillende onderzoeken gedaan, waaronder een consumentenonderzoek. Eén van de conclusies die het formulehuis daaruit trok, is dat gasten bij Family niet gestoord willen worden door bezorgers. ‘Wanneer mensen bijvoorbeeld zitten te eten, willen ze geen koeriers zien met grote jassen, die kou mee naar binnen nemen, een hoop herrie maken en met tassen door het eethuis stieren om de volgende bestelling weg te brengen', zegt Markwat. 'Dus zetten we Family nu in de markt primair als concept voor de winkelvloer.’

Foodmaster

Volgens Markwat moet een formule keuzes maken. 'Je moet keuzes maken. Je kunt niet alles in één concept duwen; een gezellig eethuis met een terras en ook nog een snelle afhaalbalie en bezorgen. De consument wil dat niet. Over een paar maanden hebben we Foodmaster 2.0 op de kaart staan. Daar draait het veel meer om snelheid, traffic en presteren. Daar komt een ander type consument.’

Maaltijdbezorging via andere deur

De nieuwe koers wil overigens niet zeggen dat Family-ondernemers helemaal niet aan maaltijdbezorging kunnen doen, zo benadrukt de FHC-directeur. 'Als jij met bezorgen een goede omzet kunt genereren en een achterdeur of aparte ingang hebt waardoor je de gasten niet stoort, prima. Maar in het concept hebben we ervoor gekozen om meer te focussen op de winkel zelf.’

Family Treffers

Family Treffers in Honselersdijk van Monique en Corjan Treffers, dat eind vorig jaar de deuren opende, is als eerste geheel in de nieuwe stijl vormgegeven. (C) Roel Dijkstra Fotografie / Foto Fred Libochant.

Lees het hele interview met Ralph Markwat over de restyling van Family in de eerstvolgende editie van Snackkoerier, die 16 juni verschijnt.

Ga hier naar de digitale versie van Snackkoerier

Meer nieuws over Family