nieuws

Braillemenukaart bij McDonald’s

Horeca

McDonald’s helpt blinden en slechtzienden bij het maken van een keuze uit het productenaanbod. In alle 224 vestigingen van de fastfoodketen zijn grootletter- en braillemenukaarten beschikbaar. De kaarten zijn ontwikkeld door McDonald’s en de Federatie Slechtzienden en Blindenbelang.

Het eerste exemplaar is onlangs in het McDonalds’s restaurant in de Kalverstraat in Amsterdam overhandigd aan Job Cohen, voorzitter van het Nationaal Comité van het Europees Jaar van mensen met een handicap. De kaart is te vinden in een display dat aan de muur bij de counter hangt. Alle vaste producten zijn erin opgenomen. Behalve blinden en slechtzienden helpt de menukaart met grote letters en productafbeeldingen ook kinderen, verstandelijk gehandicapten en dyslectici bij het maken van een keuze.

Waarnemend voorzitter van de Federatie Slechtzienden- en Blindenbelang, Geert Joosten, overhandigde de menukaart aan Job Cohen in het bijzijn van Paul van der Stoel, algemeen directeur van McDonald’s Nederland.

Foto: Capital Photos.

Het eerste exemplaar is onlangs in het McDonalds’s restaurant in de Kalverstraat in Amsterdam overhandigd aan Job Cohen, voorzitter van het Nationaal Comité van het Europees Jaar van mensen met een handicap. De kaart is te vinden in een display dat aan de muur bij de counter hangt. Alle vaste producten zijn erin opgenomen. Behalve blinden en slechtzienden helpt de menukaart met grote letters en productafbeeldingen ook kinderen, verstandelijk gehandicapten en dyslectici bij het maken van een keuze.

Waarnemend voorzitter van de Federatie Slechtzienden- en Blindenbelang, Geert Joosten, overhandigde de menukaart aan Job Cohen in het bijzijn van Paul van der Stoel, algemeen directeur van McDonald’s Nederland.

Foto: Capital Photos.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels