‘Waarom draaien we het niet om’, vroeg Hermans tijdens het KHN Congres op de Horecava zich hardop af. ‘Waarom niet groente als keuze op de menukaart zetten en daar vervolgens dan vlees of vis bij serveren. Ik denk dat de groep die een gerecht wil kiezen op basis van groente steeds groter wordt’.
Hermans vervolgt: ‘De algemene lijn van gezondheid en duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Ik zie veel mogelijkheden voor de horeca om grensvervagend te werken’.
Being there, is volgens Hermans van groot belang. ‘Wat en hoe presenteert u uw bedrijf. Om die vraag gaat het. Hoe bent u aanwezig op het net? Zorg dat mensen je zien. Wees grenzeloos op het net en werk aan imagebuilding’.
Volgens Hermans is zelfregulering heel belangrijk. ‘Wacht niet op de overheid. Duurzaam en gezond ondernemen, daar krijgt u mee te maken’.
Verder riep Hermans op tot meer positiviteit. ‘Ik heb de pest aan negatieve berichten in de krant. Laten we eens kijken naar wat er goed gaat in Nederland. Negatieve verhalen knaagt aan het zelfvertrouwen’.