Novum Hotel Group brengt millennial-concept Niu naar Haarlem

Novum Hotel Group brengt millennial-concept Niu naar Haarlem

De van oorsprong Duitse hotelgroep Novum opent in het tweede kwartaal 2018 een hotel met 84 kamers in Haarlem. Het hotel wordt onderdeel van het eerder dit jaar door Nuvum geïntroduceerde merk Niu, wat zich richt op millennials.

Novum Hotel Group breidt uit in Nederland, met de komst van het eerste Niu hotel naar ons land.

Vorig jaar al kondigde de van oorsprong Duitse groep de bouw van een hotel in Amsterdam aan, met de overname van Apple Park in Maastricht eerder dit jaar zette Novum eerste voet op Nederlandse bodem.

En nu komt daar Haarlem bij. Het voormalig UWV-kantoor wordt omgebouwd tot een 84 kamers tellend Niu hotel. Niu is een merk dat Novum eerder dit jaar lanceerde en wat zich richt op millennials.

Niu-stijl: Koeienhuid en melkflessen

Het hotel wordt ontworpen door Mulderblauw Architecten en houd rekening met de historie van de locatie. Op dezelfde plek stond ooit een melkfabriek, wat terugkomt in stoelen bekleed met koeienhuid en lampen in de vorm van melkflessen. Albumcovers en foto's van muzikanten verwijzen naar buurman, poppodium Patronaat.

'Nederland is progressief, wat het een ideaal land maakt voor de internationale expansie van Niu', zegt Novum-topman David Etmenan. 'De markt staat er open voor innovatieve concepten. We zien grote potentie in gasten van de generaties Y en Z, en hun ouders.'