Cocktailtasting Leeuwarden geeft gasten invloed op kaart

Cocktailtasting Leeuwarden geeft gasten invloed op kaart

Met het organiseren van maandelijkse tastings wil muziekcentrum De Neushoorn in Leeuwarden haar gasten betrekken bij de ontwikkeling van de cocktailkaart. Het centrum doet dit in samenwerking met familiebedrijf Nobeltje en bartender Tess Posthumus. Door middel van stemmen kan het publiek mede bepalen welke 'Cocktail van de Maand' op de cocktailkaart komt.

Bezoekers van Concertzaal De Neushoorn in Leeuwarden wordt opgeroepen om maandelijks naar de ‘Cocktailtasting’ te komen. Een samenwerking op initiatief van familiebedrijf Nobel, bekend van haar Nobeltje-likeur, de concertzaal en bartender Tess Posthumus. Met deze tasting wil De Neushoorn haar publiek betrekken bij het samenstellen van de cocktailkaart.

Drie cocktails

Voor deze tasting heeft bartender Tess Posthumus tien recepten ontwikkelt. Doel is om aan te tonen dat Nobeltje naast puur te drinken ook in cocktails verwerkt kan worden. Elke tasting-avond worden er drie cocktails gepresenteerd en die mogen de aanwezigen – gratis- proeven. Vervolgens wordt het publiek de mogelijkheid geboden om te stemmen op de favoriete cocktail. Mede op basis van de bevindingen van deze tasting wordt bepaald welke ‘Cocktail van de maand’ op de kaart komt van De Neushoorn.

De eerste tasting vindt plaats op maandag 3 oktober in Leeuwarden.