nieuws

NH laat in ‘Mood Rooms’ gasten zelf sfeer bepalen

Hotel 1529

NH Hotel Group heeft in NH Collection Eurobuilding in Madrid haar nieuwste technische snufje op het gebied van kamertechnologie in gebruik genomen. In zogeheten Mood Rooms kunnen gasten met een tablet zelf temperatuur, licht en muziek regelen om ze de optimale sfeer te creëren.

NH laat in ‘Mood Rooms’ gasten zelf sfeer bepalen

Om de Mood Rooms te realiseren, werkt NH Hotel Group samen met Philips Lighting. Naast Madrid zal deze Philips RoomFlex-Techniek vanaf begin 2018 in NH Collection Berlijn Mitte Am Checkpoint Charlie beschikbaar zijn. 

Philips RoomFlex is een belangrijk onderdeel van de Mood Room. Dit is een volledig configureerbaar systeem voor hotelkamers, waarin de verlichting eenvoudig kan worden geïntegreerd met sensoren van bijvoorbeeld de verwarming, de ventilatie of de airconditioning. Daarnaast kunnen ook de gordijnen en boekingssoftware hiermee bediend worden. Via één bedieningspaneel kunnen gasten dit allemaal zelf instellen.

Mood Rooms: connected lighting

‘Hotels van de toekomst moeten zich vooral bezighouden met duurzaamheid, connectiviteit en de gastervaring’, zegt Hugo Rovira, Managing Director Zuid-Europa en de VS bij NH Hotel Group. ‘Dankzij de nieuwe technologie van ‘connected lighting’ kunnen we aan al deze aspecten beantwoorden en onze gasten een onvergetelijk verblijf bieden.’ 

Als onderdeel van de Mood Room-ervaring kan ook de sfeer onder de douche worden aangepast aan de behoeften en emoties van de gast. Met de Emotional Shower kunnen geluid, licht en de waterstroom worden afgestemd op wat de gast wil: een ontspannende douche of juist een energieboost om de dag goed mee te beginnen.

Living Lab

Drie jaar geleden heropende NH Hotel Group met NH Collection Eurobuilding haar vlaggenschip in Madrid, wat meteen de wereldprimeur was van het label Collection. In dat hotel werd ook een Living Lab ingericht, waar in echte hotelkamers technische innovaties werden getest. Daar waren al elementen van de Mood Room aanwezig, die nu zijn uitgekristalliseerd tot een volledifg kamerconcept.

Of de Mood Room technieken ook naar Nederlandse hotels van NH Collection komen, is nog niet bekend.

NH Hotel Group staat met een omzet over 2016 van 251 miljoen euro in 65 Nederlandse vestigingen op plek 6 in de Misset Horeca Top 100 Grootste Bedrijven en Merken.

Foto's

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels