Programma Data Meets Hospitality 2019 compleet

Programma Data Meets Hospitality 2019 compleet

De tweede editie van Data Meets Hospitality staat voor de deur. Op dit event, georganiseerd door Lightspeed, draait alles om het thema 'Turn data into action'. Op 17 juni is Bocadero in Antwerpen de locatie waar horecaondernemers samenkomen om te leren over het gebruik van data in hun bedrijf.

Dit doen zij aan de hand van vier thema’s: marketing, werknemers, klanten en service. Met praktische sessies en keynotes krijgen ondernemers handvatten om hun business een boost te geven en klaar te maken voor de toekomst. Het volledige programma is nu bekend. Eerder werd al bekend dat Thijs Meliefste, Casper Reinders en de ‘de jongens’ van Chez Claire en de Wasbar hun inzichten en ervaringen gaan delen. De onderstaande namen zijn ook bevestigd.

Patrick Apostolo

Patrick is corporate operations manager en spreekt in zijn sessie over de mogelijkheden die er zijn om data over gasten te verzamelen en interpreteren. In het verleden werden deze gegevens nog beperkt ingezet. Met de tools die er nu beschikbaar zijn, kan je vandaag de dag aan de hand van data een breed begrip krijgen van alle aspecten van de gastervaring en zo de customer journey binnen én buiten de zaak optimaliseren

Peter Van Praet

Peter Van Praet is het creatieve brein achter het concept en de oprichter van het Vlaamse bedrijf Bavet. Zonder een achtergrond in de horeca, maar met veel affiniteit met hospitality, zette hij vier jaar geleden toch de stap om zijn zaak te openen. Inmiddels is het bedrijf gegroeid naar een imperium met tien vestigingen en volop bezig met nieuwe plannen voor uitbreiding. Op het podium vertelt hij aan de hand van verschillende voorbeelden over de transformatie die zijn bedrijf de afgelopen jaren heeft gemaakt op digitaal vlak. Ook vertelt hij over zijn toekomstplannen.

Koen de Leus

Koen is chief economist bij BNP Paribas en schrijver van het boek: ‘De Winnaarseconomie: uitdagingen en kansen van de digitale revolutie’. Tijdens zijn keynote spreekt Koen over digitalisering. Welke nieuwe ondernemingsmodellen ontstaan als gevolg hiervan en welke zijn toepasbaar op de horeca? In zijn keynote onderzoekt hij verschillende aspecten waarop deze digitalisering impact heeft binnen horecazaken.

Aanvullend programma

Naast de keynote sessies is er op 17 juni nog veel meer te beleven. Gault & Millau houdt ook dit jaar weer haar POP-event op Data Meets Hospitality. POP is een selectie van populaire restaurants waarbij de beleving van de gast en het concept centraal staan. De hoofdsponsor van Data Meets Hospitality 2019 is SD Worx.

Kaarten en praktische informatie

Data Meets Hospitality vindt plaats op 17 juni bij Bocadero, Rijnkaai 150 te Antwerpen. Het is het eerste evenement in de Benelux dat zich volledig richt op het gebruik van data in de horeca. Dit evenement biedt ondernemers kennis en inspiratie om met behulp van data hun business te laten groeien. In 2018 hebben ruim 750 bezoekers Data Meets Hospitality bijgewoond. Na deze eerste editie gaf 79,5 procent van de bezoekers aan meer inzichten te hebben gekregen over hoe ze hun business kunnen verbeteren aan de hand van data.