Horeca Top 100 2019 nummer 94: International Hotel Management Group

Terugschakelen om daarna beter te kunnen accelereren, zo lijkt het bij International Hotel Management Group. Na een daling van bijna 17 procent in 2017, zet het bedrijf met dubbele cijfers in 2018 de weg omhoog weer in.
Omzet: €12,7 miljoen (€11,5 mln) ↑10,4%
Vestigingen: 6 (6)
Fte: 295
Rapportcijfer: 7
Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 20%

Met inmiddels een nieuwe naam aan de top: oprichter Rogier Braakman verliet in goed overleg de organisatie om plaats te maken voor algemeen directeur Loes Dingemans, overgekomen van uitzendbureau Unique en operationeel directeur Mascha Ligthart (ook van Unique).

‘De nieuwe fase waarin de organisatie zich bevindt, vraagt om een andere vorm van leiderschap’, zei Alex Mulder, gedelegeerd bestuurder en directievoorzitter van IHMG-aandeelhouder Amerborgh International, bij de directiewissel. ‘Na het pionieren en de expansiefase, volgt voor ons bedrijf nu een periode van structureren en gedegen groei. De keuze voor mensen van buiten de hotellerie is een heel bewuste. Binnen onze hotels is inmiddels meer dan voldoende hospitality-ervaring beschikbaar. Het duo Dingemans en Ligthart brengt voor ons nieuwe expertise mee.’ Dingemans is vooralsnog tevreden over de gekozen koers: ‘We hebben mooie stappen gemaakt voor onze Pillows en Sandton Hotels in 2018. Deze stappen gaan we verder voortzetten in 2019.’

Ihmg.eu

Bekijk hier de complete Horeca Top 100 2019