Sterchef Lars Scharp opent dit najaar tweede zaak
Lars Scharp, chefkok en eigenaar van Lars Amsterdam* opent dit najaar een tweede zaak: Cachet.
Op deze pagina vind je verzamelingen van artikelen over alles wat te maken heeft met bedrijfsvoering. Denk hierbij aan tips voor het werven en aannemen van nieuwe medewerkers, uitlegartikelen over wet & regelgeving en alles over het succesvol exploiteren van een horecazaak. Direct hieronder vind je een uitgelichte selectie door de redactie.
Lars Scharp, chefkok en eigenaar van Lars Amsterdam* opent dit najaar een tweede zaak: Cachet.
Restaurant Moon slaat een nieuw hoofdstuk in. Na een grondige renovatie heeft het iconische draaiende restaurant op de 19e verdieping van de A'dam Toren zijn deuren heropend.
De inkoop van vis kan tot kopzorgen leiden bij chefs en ondernemers. Want: hoe houd je je marges op peil? Misset Horeca vroeg het aan een iconisch visrestaurant in Nederland en aan een horecafamilie, met roots in de vishandel. 'De schol is in het seizoen en zwemt voor onze eigen kust.'
Vanaf 2025 is in de nieuwe Horeca-cao het loyaliteitsverlof opgenomen. Dat betekent dat horecawerknemers die 10 jaar of langer bij dezelfde werkgever in dienst zijn, recht hebben op extra vakantie-uren.
De schoolexamens zijn voorbij, de zomervakantie breekt aan. Hét moment waarop jongeren op zoek gaan naar een vakantiebaantje.
Michelin is vaak zo gesloten als een oester, maar tijdens informele gelegenheden is er soms informatie in te winnen over de werkwijze van de gids. Misset Horeca legde zijn oor te luister bij een insider, over de manier waarop Groene Sterren worden toegekend.
Misset Horeca zet de regels uiteen waaraan je als horecaondernemer moet voldoen als het gaat om vakantiedagen, vakantie verzoeken en het vakantiegeld.
Als horecaondernemer wil je vanzelfsprekend je marges op peil houden. En daardoor ontkom je er vaak niet aan om je prijzen te verhogen. Maar je wil je gast ook niet afschrikken. We vroegen aan vier ondernemers (Hofman, 273, Europa en Troef) hoe zij met prijsbepaling omgaan. 'Ook de bediening denkt mee over de prijs op het menu.'
Werken met hitte kan risico's met zich meebrengen. Wat kunnen ondernemers doen als het kwik flink stijgt en welke maatregelen zijn er om medewerkers te beschermen tegen de warmte en de zon?
Influencers kunnen horecaondernemers helpen om meer zichtbaarheid en gasten te genereren - ook zonder groot marketingbudget. Hoe zet je influencers effectief in? In dit artikel concrete tips voor een duurzame online zichtbaarheid.
Een horecazaak een naam geven is meer dan het kiezen van een mooi woord. Het draait om het creëren van een identiteit die blijft hangen. Een sfeer, een gevoel, een verhaal. Teisje van Emmerik geeft vijf naamgevingtrends en tips waar je op moet letten bij het kiezen voor een sterke naam.
De inkoop van vis kan tot kopzorgen leiden bij chefs en ondernemers. Want: hoe houd je je marges op peil? Misset Horeca vroeg het aan een iconisch visrestaurant in Nederland en aan een horecafamilie, met roots in de vishandel. 'De schol is in het seizoen en zwemt voor onze eigen kust.'
De mussen vallen dood van het dak, maar het terras zit stampvol. Kortom: er moet gewerkt worden. Voor ondernemers een lastige spagaat.
Tijdens de tweede dag van de ondernemerstour door Zeeland bezoekt Misset Horeca met Lenting en Partners een aantal geselecteerde horecaondernemers langs de kust. Van een modern strandpaviljoen, een succesvol restaurant tot een hotel waar je binnenkomt via de bar: de ondernemers vertellen openhartig over hun aanpak, hun investeringen, hun valkuilen en de lessen die ze geleerd hebben.
Sluitdrankje of zuipfeest? Het blijkt in de horeca nog altijd een dun lijntje te zijn waar ondernemers op balanceren.