Nieuwe internationale uitstraling voor Budweiser Budvar

Budweiser Budvar, het Tsjechische biermerk uit Zuid-Bohemen, heeft de nieuwe internationale uitstraling voor haar flessen en blikken onthuld. In deze uitstraling komen ideeën samen zoals de kleuren van de Tsjechische vlag en beeldbepalende elementen die in het verleden van de brouwerij op haar etiketten zijn gebruikt
Delen:

Het herkenbare ‘vintage’ logo wordt  in de nieuwe uitstraling bekroond door het klassieke rozet van de stad České Budějovice (ook bekend onder de Duitstalige naam Budweis), waar elke druppel Budweiser Budvar tot op de dag van vandaag gebrouwen wordt.

Daarnaast wordt nadrukkelijk verwezen naar de lokaal geteelde ingrediënten die gedurende de 125-jarige geschiedenis van de brouwerij ongewijzigd bleven: Saaz hopbloemen en Moravische brouwgerst. Ook het zachte bronwater, opge-pompt uit een 300 meter onder de brouwerij gelegen bron en zeker 10.000 jaar oud, wordt op de etiket geëerd.

Trots wordt vermeld dat de brouwerij eigendom is van de Tsjechische Republiek. Hiermee wordt het onafhanBudweiser Budvarkelijke karakter van de brouwerij gevierd; tevens wordt benadrukt dat daardoor de integriteit van het bier wordt gewaarborgd.

Naast het gebruik van lokaal geteelde ingrediënten, waarmee lokale boeren en telers worden ondersteund, ondersteunt Budweiser Budvar de cultuur van kleine, lokale brouwerijen door haar kennis, ingrediënten en passie met hen te delen.