Hotelmerk Motto by Hilton maakt Europees debuut in Nederland

Hotelmerk Motto by Hilton maakt Europees debuut in Nederland

Hilton heeft een franchiseovereenkomst getekend met Borealis Hotel Group voor de opening van een vestiging van het merk Motto. Motto Rotterdam Blaak is bij de opening in 2022 de eerste vestiging van het merk in Nederland en in Europa.

Het pand met 109 kamers wordt het eerste Motto by Hilton hotel in zowel Nederland als in Europa. De exploitatie komt voor rekening van Borealis Hotel Group, de ontwikkeling is in handen van de Nederlandse projectontwikkelaar White House Development.

Motto Rotterdam Blaak is momenteel onder constructie en verwacht in 2022 haar eerste gasten te verwelkomen. Motto by Hilton is het nieuwste merk van Hilton dat in Europa wordt gelanceerd. Het voegt zich bij dertien andere ‘by Hilton’ hotels die nu onder vijf verschillende merken in Nederland zijn gevestigd.

Patrick Fitzgibbon, Senior Vice President, Development, EMEA, Hilton: ‘Het is een goed moment om Motto by Hilton in Nederland te introduceren. We zijn verheugd opnieuw samen te werken met onze ervaren partners bij Borealis Hotel Group. Motto by Hilton zal vooral groepen aanspreken die voor hun plezier reizen. Mede door de uitstekende locatie in het stadscentrum, de flexibele ontmoetingsruimtes en de mogelijkheid om kamers onderling te verbinden. Ook kijken we ernaar uit om nieuwe Europese steden aan onze portefeuille toe te voegen.’

Borealis Hotel Group opereert onder meer een Adagio (Accor) appartementenhotel in Amsterdam, een Indigo in Den Haag (InterContinental Hotels Group - IHG), Staybridge Suites in Den Haag (IHG) en een Hampton by Hilton en een Crowne Plaza (IHG) in Utrecht. Ook heeft de groep een Novotel, Ibis Budget en Holiday Inn Express in Amsterdam.

Levendige horeca en opvallende architectuur

Rotterdam is als eerste Europese locatie voor het concept gekozen vanwege de levendige restaurant- en barscene en de opvallende architectuur.

Tripp McLaughlin, Global Head, Motto by Hilton: ‘Na het eerdere succes van Motto in Amerika, kijken we ernaar uit om dit in Europa voort te zetten met ons eerste locatie in Rotterdam. Deze geweldige stad combineert de ‘buzz’ van internationale handel met een jeugdige, stedelijke energie, wat wordt weerspiegeld in de dynamische artistieke en culturele scene. Het past perfect bij Motto, dat reizigers verbindt met lokale culturen op de meest gewilde stedelijke locaties met de beste aspecten van een lifestylehotel.’

Flexibel en technologisch

Gasten kunnen onder meer flexibele, verbindbare kamers verwachten. Het levendige ‘urban design’ wordt ingericht met meerdere multifunctionele ontmoetingsplekken. Ieder Motto by Hilton bevat de nieuwste technologische toepassingen. Zo kunnen gasten mobiel inchecken, de deur openen, hun favoriete media streamen en uitchecken.

Bart van de Kamp, ceo van Borealis Hotel Group: ‘Rotterdam is een van Europa's populairste opkomende bestemmingen. Het biedt nieuwsgierige reizigers de kans om de moderne Nederlandse cultuur te ontdekken in een van de meest dynamische steden van het land. Gelegen in het hart van het culturele en artistieke centrum van de stad, voldoet Motto Rotterdam Blaak uitstekend aan zowel de internationale als de lokale vraag. Het hotel is een perfecte aanvulling op onze projecten in Rotterdam en versterkt onze positie in Nederland. Daarnaast zijn we verheugd om weer samen te werken met Hilton en het eerste Europese Motto by Hilton hotel naar deze geweldige stad te brengen. We kijken ernaar uit om volgend jaar onze eerste gasten te mogen verwelkomen.’

Lichte, open gemeenschappelijke ruimtes

Motto by Hilton is een lifestyle-microhotelmerk waarvan momenteel wereldwijd hotels worden ontwikkeld op stedelijke toplocaties.

Kenmerkend voor Motto by Hilton hotels zijn de veelzijdige, open gemeenschappelijke ruimtes. Motto Rotterdam Blaak is daarop geen uitzondering. Een ruim centraal gelegen atrium, vol natuurlijk licht van een groot glazen dak, zal als openbare ruimte dienen en een innovatief aanbod aan eet- en drinkmogelijkheden bieden.

Hier kunnen zowel hotelgasten als locals 's ochtends koffie kunnen drinken terwijl starten aan hun werkdag, of van een drankje genieten voordat ze eropuit trekken om het bruisende nachtleven van de buurt te verkennen.

Efficiënt ontworpen, technisch hoogstaand en flexibele kamers

Motto’s kamers zijn compact en prachtig ontworpen met slimme faciliteiten, waaronder:

• Slaapomgeving van hoge kwaliteit

De kamers zijn voorzien van een kwalitatief hoogstaand matras en er is gebruik gemaakt van geluidsabsorberende materialen voor een goede nachtrust. Ook is er een ‘white noise app’ en krijgen gasten een persoonlijk slaapkit, onder meer met een oogmasker, essentiële oliën en vitaminerepen.

• Flexibele kamerindeling

Kamers zijn voorzien van flexibel meubilair en hebben de mogelijkheid om naastgelegen kamers te koppelen, zodat gasten tijdens het boeken hun eigen combinatie van kamers voor zichzelf of hun groep kunnen samenstellen.

• Connectiviteit

Technisch uitgeruste kamers zorgen ervoor dat gasten hun telefoon kunnen gebruiken om hun favoriete entertainment te streamen, tv-zenders te kiezen, en de temperatuur en verlichting te besturen via de Hilton Honors app.

• Handige voorzieningen

Kamers hebben onder meer een werkplek, kledingkast, kluis en minikoelkast. Ook is er geïntegreerde verlichting en stopcontacten.

Motto Rotterdam Blaak zal deel uitmaken van het Hilton Honors-loyaliteitsprogramma, waar meer dan 112 miljoen leden.

Hilton heeft momenteel 13 hotels in Nederland verdeeld over vijf verschillende merken: Waldorf Astoria, Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton, Hilton Garden Inn en Hampton by Hilton.

Wereldwijd heeft Hilton 18 merken, samen goed voor 6400 hotels en meer dan een miljoen kamers verspreid over 119 landen. Hilton heeft in haar ruim 100-jarige geschiedenis meer dan 3 miljard gasten verwelkomd.