Ruby Hotels: medewerkers krijgen 35-urige werkweek en delen mee in winst

Ruby Hotels: medewerkers krijgen 35-urige werkweek en delen mee in winst

Hotelgroep Ruby Group introduceert voor alle werknemers van hotels, workspaces en het reserveringsteam een 35-urige werkweek, zonder enige aanpassing in de salarissen. Maar dat is niet het enige wat de hotelgroep doet voor (nieuwe) medewerkers.

Daarnaast zullen alle medewerkers binnen de groep een deel van de opbrengsten ontvangen.

In juni launchde de in München gevestigde hotelgroep al een bijzondere wervingscampagne, waarbij nieuwe werknemers na 6 maanden in dienst een nieuwe tattoo, piercing of hairdo vergoed kunnen krijgen.

25 procent meer aanmeldingen

De campagne was een groot succes en Ruby zag de aanmeldingen van potentiële nieuwe werknemers stijgen met 25 procent.

Met de introductie van de 35-urige werkweek voor hetzelfde salaris neemt Ruby opnieuw een spannende stap vooruit in het personeelswervingsproces.

Nieuwe maatregel

De nieuwe maatregel is natuurlijk ook gericht op de huidige en zeer gewaardeerde werknemers. 'Om aantrekkelijk te zijn als werkgever in de huidige maatschappij zijn moderne constructies rondom werktijden belangrijk. We willen onze werknemers meer flexibiliteit en vrije tijd bieden, voor hetzelfde bedrag', zegt Uta Scheurer, vice president human resources bij Ruby.

Overuren

Werknemers die toch de gebruikelijke 40 uur per week willen blijven werken, ondervinden hier ook de voordelen van: de gemaakte 'overuren' zullen worden bijgehouden en kunnen worden uitgekeerd in salaris of in extra vakantieuren op een later moment.

Winstdeling

Verder zal Ruby vanaf 2023 de winst gaan delen met de werknemers. 'We maken van onze werknemers co-entrepeneurs door de winst met hen te delen. Onze werknemers identificeren zich sterk met Ruby. Wij willen deze identificering en inzet sterker maken en investeren in de relatie met onze werknemers', legt Michael Struck uit, de oprichter en ceo van Ruby.  

Flexibiliteit en vrijheid

Naast al deze nieuwe initiatieven geeft Ruby zijn werknemers meer flexibiliteit en vrijheid om zelf de werkplek te bepalen en werkuren in te delen. Hiermee gaat de hotelgroep veel verder dan enkel een 'work from home' beleid: zo mogen de uren op basis van vertrouwen worden ingedeeld en krijgen werknemers 10 dagen 'workation' per jaar.

Ook wordt het budget voor individuele trainingen verhoogd. Struck: 'Ruby moedigt alle werknemers aan om meer individueel te kunnen werken en te werken aan hun eigen potentieel. We vertrouwen ons personeel'. Alle werknemers bij Ruby krijgen ten slotte een vergoeding voor hun reiskosten en voor een fitness abonnement.