Volgens Sergio Herman is het product met de krokante coating en fluweelzachte textuur aan de binnenkant ‘uniek in zijn soort en het beste alternatief voor verse frites’. De Frites van Frites Atelier passen perfect als bijgerecht met culinaire toppings. Het product is verkrijgbaar bij o.a. Sligro in Nederland en Metro in België.
Beschikbaar voor restaurants
Geïnspireerd door de oneindige diversiteit van de aardappel en uit liefde voor het horecavak en ambacht, richtte Sergio Herman Frites Atelier op. Hij had één doel: frites als uniek product in de spotlight zetten met wereldse bereidingen en bijzondere toppings.
In 2016 opende in Den Haag het eerste Frites Atelier, waarna ook andere locaties volgden. Frites Atelier ontwikkelde samen met Lamb Weston het product om schaalvergroting te garanderen, en om Frites Atelier-frites voor restaurants beschikbaar te maken en chefs de kans te geven om deze unieke frites op een verrassende en exclusieve manier te serveren aan hun gasten.
Frites Atelier-frites worden bevroren geleverd en kunnen direct de frituurpan in. Het invriezen van de aardappel is onderdeel van het recept van Sergio Herman. Voor de bereidingswijze heeft hij op de verpakking zijn geheim gedeeld: de 10-second shake.
Herman: ‘Mijn filosofie is dat elk onderdeel van een maaltijd of gerecht belangrijk is en daarom wil ik frites de plaats in de spotlight geven die ze verdienen. Dankzij onze samenwerking met Lamb Weston is het voor iedere ondernemer mogelijk om frites te serveren met dezelfde kwaliteit als het gerecht waar hij of zij zijn hart en ziel in heeft gelegd.’
Marc Schroeder, ceo van Lamb Weston/Meijer: ‘Bij Lamb Weston zijn we continu bezig met het ontwikkelen van nieuwe, hoogwaardige aardappelproducten. Toen Frites Atelier de samenwerking met ons zocht om dit product verder te ontwikkelen voor een bredere uitrol, waren we direct enthousiast.

Na jaren testen, verbeteren en perfectioneren ligt er nu een
prachtig en premium product waar we trots op zijn. Het is eenvoudig te gebruiken en staat garant voor een goede verkoopmarge.’