artikel

Horeca Top 100 2018 nummer 6: NH Hotel Group

Horeca 226

NH was de afgelopen maanden niet uit het straatbeeld weg te slaan: als één van de weinige hotelketens zet de van oorsprong Spaanse groep in op street advertising: abri’s en metershoge billboards met de campagne ‘Ik ben NH’.

Horeca Top 100 2018 nummer 6: NH Hotel Group
Casper Reinders en Jaimie van Heije doen restaurant NH Doelen.

Daarin heeft managing director Benelux Maarten Markus dan ook een groot deel van de vorig jaar geïnvesteerde €20 miljoen gestoken. Verder ging veel van zijn tijd zitten in het samenvoegen van zijn businessunit Benelux met die van Centraal-Europa tot één nieuwe businessunit: Noord-Europa, met Maarten Markus als managing director. Hij was ook al verantwoordelijk voor Afrika, UK en Frankrijk, en heeft daar nu dus, naast de Benelux, ook Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Slowakije, Hongarije, Tsjechië bij. In Nederland voorspelt Markus dat er één of twee hotels bij zouden kunnen komen dit jaar. Hij heeft in ieder geval €30 miljoen klaarliggen voor die expansie en investeringen in kwaliteit en herpositioneren van bestaande hotels.

F&b is en blijft een belangrijke pijler voor NH. In NH Collection Doelen werd succesconceptbedenker Casper Reinders gevraagd om een opvolger te creëren voor het matig succesvolle Swych. Samen met chef-kok Jaimie van Heije exploiteert Reinders nu Bumbu Kitchen in het hotel. De ster voor The White Room in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky is ook zeer welkom: een sterzaak was de ambitie, daarom werd driesterrenchef Jacob Jan Boerma als advisory chef aangetrokken.
Nh-hotels.nl

Vestigingen: 36
Omzet: €273 miljoen (€251 MLN)  +8,8%
Rapportcijfer: 9 / Economisch klimaat: 9
Verwachte omzetgroei: 10%

Bekijk hier de complete Horeca Top 100 2018

Reageer op dit artikel