artikel

Deel 3 vanaf de Horecava: 10 horeca-innovaties op een rij

Horeca 2315

Welke nieuwe producten zijn er op de markt voor de horeca? Misset Horeca maakte woensdag 9 januari een rondje op de Horecava in de Rai in Amsterdam en zette een reeks innovaties op een rij.

Deel 3 vanaf de Horecava: 10 horeca-innovaties op een rij

1. Amzterdamit 0.0

Amzterdamit Original 0.0 Alcohol, whiskey, rum, gin, wodka, tequila en brandy, is een ‘ready to drink’ product, geschikt om een mix te bereiden of ‘straight on the rocks’. Het is verpakt in een 250 ml. glazen verpakking. Amzterdamit is een nieuw drankconcept in de snelgroeiende o.o-categorie. Het is gemaakt van het originele product, waar de alcohol uit is onttrokken. Het unieke is dat de authentieke smaak en geur en de ‘smooth bite’ van echte alcohol behouden is gebleven.

2. Freshly chopped knoflook, sjalot en ui

Bresc is de specialist in koelverse knoflook- en kruidenproducten gericht op de Europese gastronomiemarkt. Bij de ontwikkeling van de producten wordt uitgegaan van authentieke pure smaken, optimaal gebruiksgemak en constante kwaliteit. Bresc onthulde op de Horecava een nieuwe serie producten onthuld, de freshly chopped serie. Deze vers gehakte knoflook, sjalot en ui worden direct vers verwerkt om zo de optimale smaak en knapperigheid van de producten te behouden. Op de (beurs)menukaart staat onder andere huisgemaakt knoflookbrood met de nieuwe olijven tapenades, een aardappelsoep met de nieuwe gerookte knoflook en een cannelloni van groenten met de nieuwe producten uit de nieuwe serie ‘freshly chopped’. Bresc is op de Horecava te vinden op stand stand 07.140.

3. Keukens uit het Midden-Oosten

Niet alleen de Libanese hummus, ook de Marokkaanse couscous, de Syrische shakshuka en de geroosterde bloemkolen van Tel Aviv veroveren de harten van steeds meer mensen. Logisch, want deze keukens behoren tot de meest groente-georiënteerde keukens te wereld. En groentebereidingen met een hoofdrol voor verse kruiden en specerijen zijn nu immens populair. Bidfood had twee topkoks op hun stand om deze keukens in de spotlights te zetten: Mounir Toub, bekend als tv-kok van programma’s als ‘Grenzeloos Koken’en ‘Mounirs Marokko’ en chef-kok Harel Zakeim uit Tel Aviv.

Mounir Toub

Tijdens een recente Food Travel naar Tel Aviv keek menig Bidfood-partner zijn ogen uit. Tel Aviv wordt wereldwijd gezien als een paradijs voor vegetariërs en veganisten. Geen saaie salades, maar origineel bereide groenten en smaakcombinaties. Chef-kok Harel Zakeim liet beursbezoekers proeven hoe lekker vegan kan zijn.

Harel Zakeim

4. Huminess

Hummus en happiness dat maakt Humminess. Het concept van Royal Smilde bestaat uit hummus in zeven vernieuwende smaken, cheery avocado, lovely curry, sunny pepper, very berry, pretty pumpkin, happy hummus en lucky strawberry,  voor ieder moment van de dag, als spread op een broodje, als vervanger van zoet broodbeleg, in een wrap  of als dip bij de borrelplank. De range bestaat uit drie traditionele smaken, twee varianten met groente en twee zoete fruitsmaken. Alle varianten hebben een basis van kikkererwten en zijn vrij van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen. 

6. Vegan Magnum

Ice cream als snack wordt steeds relevanter en is tegenwoordig meer top of mind tijdens het snackmoment. OLA brengt daarom – in samenwerking met Ferrero – in het nieuwe ijsseizoen een lijn handijsjes op de markt onder het merk Kinder. Een bewezen succes voor horecaondernemers gezien de prestatie van deze ijsjes in Frankrijk en Duitsland, waar ze al het afgelopen seizoen zijn geïntroduceerd. Deze Kinderijsjes zijn voor het eerst te proeven op de Horecava. Ook de Vegan Magnum maakte zijn opwachting. horeca-innovaties

 

7. Nieuwste betaalautomaat

horeca-innovatiesDe V400M is de nieuwe mobiele betaalautomaat van CCV. Hij blinkt uit in kracht, snelheid en prestatie. Het is een stijlvolle, compacte en lichte betaalautomaat. Gasten kunnen zeer snel betalen en de multifunctionaliteit zorgt ervoor dat de betaalautomaat altijd functioneert. De automaat kan via wifi aan de kassa gekoppeld worden.

8. Eetbaar koekjesdeeg

Overgewaaid vanuit New York: eetbaar koekjesdeeg. De Maro sprong hier op in en lanceerde het op de Horeca. ‘Leuk als dessert. Wordt ook door ijs gemengd, bij de koffie geserveerd of als gerechtje bij het dessert’, aldus de initiatiefnemers. Eetbaar koekjesdeeg is er in verschillende smaken: choc chip American Style, Cinnamon, strawberry, american style en red velvet.

9. Paprika en tomaten wijn

Een tweetal groentetelers verkende een uitbreiding van toepassingen voor hun paprika’s en tomaten. Zij kwamen in contact met Neerlands Wijnmakerij. Uit deze samenwerking kwam een verrassende wijn voort: ViniVega, oftewel wijn van paprika’s en tomaten. De ViniVega biedt een geheel nieuw spectrum voor bijzondere wijn-spijs combinaties.  Jonnie & Thérèse Boer van Restaurant De Librije*** en Thomas Bühner van Restaurant La Vie*** zouden er in ieder geval heel enthousiast over zijn.

10. Avocado friet

‘Snacktacular’, zo omschrijft Ron Simpson van The Avocado Show het nieuwe product dat ze gaan lanceren voor de horeca en particulieren. The Avocado Show brengt in samenwerking met Salud haar eigen avocado friet op de markt. ‘Voor restaurants kan het interessant zijn om mee te liften op wat wij nu doen’, aldus Simpson dinsdag op horecavakbeurs De Horecava in Amsterdam.

 

Reageer op dit artikel