artikel

Horeca Top 100 2019 nummer 47: Febo

Horeca 72

Met een Febo Merchandise-webshop – waar een ‘haute friture’-lijn in de vorm van huispakken, sloffen en mutsen wordt verkocht – en het succes van de Drive-locaties, waren er alleen maar zakelijke hoogtepunten, zo omschrijft directeur Dennis de Borst het jaar 2018.

Horeca Top 100 2019 nummer 47: Febo
Omzet: €43 miljoen (€39,9 mln) ↑7,8%
Vestigingen: 75 (73)
Fte: 410
Rapportcijfer: 9
Economisch klimaat: 9
Verwachte omzetgroei: 6%

 

75 vestigingen, grotendeels gerund door franchisenemers, telt het bedrijf nu. ‘Per jaar hoop ik met vier tot vijf vestigingen te kunnen groeien’, zei De Borst tegenover Snackkoerier, een zusterblad van Misset Horeca.

Voor 2019 staan er zelfs zeven gepland. ‘Maar ik wil alleen kwalitatief groeien. Daarom is franchise ook zo belangrijk, de samenwerking is optimaal. Het zijn stuk voor stuk ondernemers, mensen die de lokale markt kennen en ook echt focus hebben op de gast. Wij hebben namelijk maar weinig franchisenemers die meerdere vestigingen hebben, gewoonweg omdat we vinden dat de ondernemer dagelijks op de vloer aanwezig moet zijn.’

Het Drive-concept is een succes. Wekelijks rijden op de locatie van de Thorbeckeweg naar Zaandam zo’n 1500 gasten hun auto door de Drive voor een frietje of snack. Er is al een Febo Drive op bedrijventerrein en winkelcentrum Noorderveld in het Noord-Hollandse Wormerveer, maar expansie op dit punt staat gepland. Net als een investering in een nieuwe vestiging aan de Arenaboulevard in Amsterdam.

Febo.nl

Bekijk hier de complete Horeca Top 100 2019