fotoreportage

Horecainterieur: speels en contrastrijk design bij Moxy Amsterdam Houthavens

Hotel 1125

Speels design, eigentijds interieur, rauwe materialen vs kleurrijke details. Met een doordacht interieurconcept wil Marriott met Moxy Amsterdam Houthavens scoren bij de millennials en andere ‘nieuwe reizigers’

Horecainterieur: speels en contrastrijk design bij Moxy Amsterdam Houthavens

Moxy kenmerkt zich door design dat tot in de kleinste details aansluit op de locatie. Muren die van zeecontainers zijn gemaakt, veel hout en krukjes met fietspedalen zijn slechts enkele van de bijzondere designelementen van Moxy Amsterdam Houthavens. 

Moxy gericht op generatie X en Y

Moxy richt het concept op de generatie X en Y. ‘Uiteraard is iedereen welkom, maar voor andere doelgroepen geldt: ‘You love it, or you hate it,’ zegt general manager Bart Luijk. ‘De kamers bieden alles wat je als gast voor een kort verblijf nodig hebt. Open kasten en een paar kleerhangers, een powerdouche, shampoo en conditioner van Muk, een felroze föhn, brede bedden. Geen klassiek bureau op de kamer, maar een glazen plaat. Alles is zo ingericht dat de gasten naar de publieke ruimtes trekken voor verblijf en vertier,’ aldus Luijk. De grote ramen op de kamers kijken uit op het havengebied waar enorme schepen voorbij varen. ‘Ons statement is: Laat zien waar je bent en geniet daar ook van.’

Maritieme toch en industriële look in Moxy

Het interieur is een mix van verfijnde en onbewerkte materialen. Luijk: ‘In alle ruimtes van Moxy zijn we in het design trouw gebleven aan de lokale omgeving: Maritieme touch en een industriële look. De luchtpijpen zijn zichtbaar, vloeren van beton en gebruik van veel hout. We willen niet pretenderen iets te zijn, we zijn iets.’

Grappige elementen

Het hotel heeft grappige elementen in het interieur, zoals een barkrukken met fiets-pedalen, Moxy-bibliotheek en een roze Moxy-boksbal. Luijk: ‘De publieke ruimte bestaat uit verschillende zones: gasten kunnen kiezen om rustig te zitten in de living-room waar de muziek op de achtergrond aanwezig is. Voor plezier en elkaar ontmoeten gaan ze naar de game area en voor nog meer reuring gaan ze naar het bargedeelte of DJ booth met dansvloer.’ Moxy’s 24/7
grab&go-concept geeft gasten toegang tot eten en drinken waar en wanneer ze daar maar zin in hebben.

Moxy is interessant voor developers

‘Moxy is heel interessant voor developers omdat het concept een hele vlakke structuur heeft. Geen brigade van chefs, maar een captain, een guest service manager en de rest is crew. Alle personeelsleden volgenden een training van 4 tot 6 weken. Ze kregen onder andere een lifestyle-, cocktail- en barista-
training. Medewerkers zijn getraind om te multitasken: boeking, inchecken, welkomstcocktail shaken en bar bedienen. De ontwikkelingskosten zijn lager dan bij een traditioneel hotel. Alle ruimtes zijn winst-
gevend gemaakt’, zegt Luijk.

Binnenkijken? Zie onderstaande foto’s van Moxy Amsterdam

Foto's

Reageer op dit artikel