Jobtimiser
Onderzoek: 'Jongeren voelen zich vaker verplicht om fooi te geven'
Voor 42 procent van de Nederlandse consumenten voelt het geven van fooi bij restaurants niet als een vrijblijvende keuze.
Voor 42 procent van de Nederlandse consumenten voelt het geven van fooi bij restaurants niet als een vrijblijvende keuze.
Uit een onderzoek van tv-programma Radar blijkt dat het geven van fooi na een horecabezoek lang niet zo vanzelfsprekend is als vaak gedacht.
Hoe krijg je meer tipgeld van de gast. Daar hebben ervaren medewerkers in de bediening vast een mening over, maar wat veel mensen niet weten is dat er ook veel (wetenschappelijk) onderzoek naar is gedaan. Misset Horeca zet de (bewezen) tips om maximale fooi te scoren op een rijtje.
Een team van jonge talentvolle koks kookte maandag 10 februari op uitnodiging van Jacob Jan Boerma in The White Room in Amsterdam. Misset Horeca mocht er in de keuken staan en vroeg de koks naar hun visie op overuren, koken op events en fooien. Ook vroegen we om de gouden tip voor nieuw aanstormend talent.
Maaltijdbezorging in Duitsland wordt het vaakst beloond met een fooi. Dit blijkt uit onderzoek van Deliveroo, dat inzicht geeft in de gewoontes rondom het geven van fooi bij maaltijdbezorging. Nederlanders geven bij een op de vijf bestellingen een fooi.
Gasten geven meer fooi in restaurants waar uptempo feelgood muziek wordt gedraaid, zoals de meeste liedjes van ABBA en Queen. De fooi kan tot vier euro hoger uitpakken bij de juiste muziek.