De Toppr van oktober: Jeroen van der Werf, service manager bij The Ald Hotel in Den Haag
Het platform Tippr zet iedere maand een horecamedewerker in het zonnetje. Deze Toppr krijgt zo de waardering die hij of zij verdient.

Het Future Ready Hospitality Collective is gelanceerd: een platform dat duurzame transformatie binnen de hotellerie faciliteert door hotels te koppelen aan duurzame impactmakers die de hotellerie willen veranderen.

Twintig jaar geleden richtte Charles van Goch Hotellotop op met als doel vrienden en alumni van hotelscholen met elkaar te verbinden. Ter gelegenheid van het jubileum ging hij in gesprek met drie alumni van de hotelschool tijdens een rondetafelgesprek bij Hotel De L'Europe Amsterdam. Centrale vraag: welke rol speelde de hotelschool in hun loopbaan?

In een onderzoek naar het woningaanbod in hun regio, heeft het CBS zijn respondenten ook gevraagd naar de tevredenheid over de lokale horeca. Wat blijkt? De ondervraagden zijn zeer tevreden.

Michelin heeft de allereerste hotelsleutels uitgedeeld aan Nederland. Tijdens een ceremonie in Parijs werd de nieuwe, wereldwijde selectie bekendgemaakt. In totaal kregen liefst 17 hotels één of meerdere Michelinsleutels. Hotel De L'Europe in Amsterdam pakte er meteen drie.

In Nederland genoten hotels van een topzomer in 2025, met reizigers die eerder boekten, meer uitgaven aan extra's, en opvallend trouw bleven aan onafhankelijke accommodaties.
GesponsordNaleving van een goede keukenhygiëne is essentieel voor de voedselveiligheid, een optimale gastbeleving en het creëren van een prettige werkplek. Het kiezen van het juiste product en het correct toepassen daarvan zijn cruciaal.

De begane grond van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal kreeg een volledige make-over door designstudio WeWantMore. Warme kleuren, tactiele materialen en subtiele verwijzingen naar het triple-X-symbool maken het interieur onmiskenbaar Amsterdams. Blikvanger is het nieuwe restaurantconcept We Are EDN.

Voor meer dan de helft van de Nederlanders (52%) is koffie een vast onderdeel van het ochtendritueel. Dat blijkt uit onderzoek van Philips, dat in het teken van International Coffee Day op 1 oktober inzicht geeft in hoe Nederlanders hun koffie drinken.
