fotoreportage

Horecainterieur: De Timmerfabriek in Vlissingen

Restaurant 355

Ook deze zomer biedt de historische Timmerfabriek in Vlissingen tijdelijk plaats aan een restaurant. Met aan het fornuis Zeeuw Michel Louws, voorheen chef van ’t Veerhuis in Wolphaartsdijk. In de winter verdient hij zijn brood in Nieuw-Zeeland. Louws combineert zijn familiebezoek met een zomer werken in de pop-up.

Horecainterieur: De Timmerfabriek in Vlissingen

Samen met zijn vrouw Marianne van Ombergen als maître en Peter Whaley (ex The Fat Duck), runt Louws dit jaar de pop-up in Vlissingen. ‘Gasten kijken echt weer uit naar de opening van onze pop-up’, vertelt Louk Peperkamp van de stichting Boei, dat als doel heeft industrieel historisch erfgoed te beschermen. ‘Meer dan 50 procent van de gasten komt terug in onze pop-up.’

Minimale inrichting bij De Timmerfabriek

De minimale inrichting is geïnspireerd op het Amsterdamse hotel De Goudfazant waar Peperkamp het idee van de rode stoeltjes heeft ‘geleend’. De keuken voert een vast menu met invloeden uit de hele wereld, maar met gebruik van lokale leveranciers. ‘Het menu omvat twaalf shared dining-gerechtjes, die gedurende de pop-up tweemaal wisselen. Zolang er geen definitieve bestemming voor het pand is, doen we dit ook volgend jaar weer. De opbrengsten komen ten goede aan onze stichting’, besluit Peperkamp.

Cijfers Timmerfabriek

De Timmerfabriek
Koningsweg 37 in Vlissingen

80
couverts binnen, geen terras

16
september eindigt de pop-up die op 29 juni is gestart

15.000
tot 20.000 euro jaarlijkse investering om de pop-up draaiend te houden

9
fte’s: 4 in de keuken en 5 in de bediening, 10 oproepkrachten

>>>Wat doet kleur in horecainterieur? Het effect van kleur in je zaak

Foto's

Reageer op dit artikel