De website van Golden Tulip, www.goldentulip.com, heeft een vernieuwde ‘look and feel’ en is uitgebreid met diverse technische snufjes. De site is gesegmenteerd in drie delen; de boekingsmachine aan de rechterkant, de bedrijfsinformatie in een menu aan de bovenzijde en een middengedeelte voor overige informatie.
Golden Tulip meldt dat de internetstrategie gebaseerd is op een netwerk waarbij alle aangesloten bedrijven uitgerust zijn met real-time online beschikbaarheids- en boekingsopties. Dit is mogelijk door de koppeling met het centrale reserveringssysteem, genaamd Goldres.
‘De nieuwe website is een combinatie van creativiteit en eerste klas technische expertise. De site levert bezoekers de meest actuele informatie op hotelniveau. De nieuwe schermresolutie en flash technologie geeft de bezoeker dezelfde kwaliteitservaring die onze hotels bieden’, aldus topman Hans Kennedie van Golden Tulip Hospitality Group.
Ook Eden Hotel Group, bereikbaar via www.edenhotelgroup.com, heeft de boekingsmodule rechts op de site geplaatst. De module toont de meest interessante kamerprijzen. De hotelketen meldt dat de homepage direct laat zien waar de groep voor staat. En dat is ‘gastvrijheid in het hart van de stad’.
Daarnaast geeft de site informatie over diverse arrangementen en aanbiedingen. Zo is er bijvoorbeeld een wandelarrangement bij De Broeierd, een roaring twenty party in het American en een stedelijk cultureel arrangement bij het Eden Oranje Hotel in Leeuwarden.