Vanreusel biedt, naast de gewone frikandel, inmiddels een complete lijn van onderscheidende frikandellen. Zo werden eerder al de Frikandel XXL en de Frikandel XL gelanceerd. Snacks met een onderscheidend formaat.
Nu komt dan de Vierkante frikandel. 'Deze letterlijk Vierkante Frikandel biedt de ondernemer de kans zijn marge te verhogen door hiervoor een iets hogere prijs te vragen (+ € 0,15)', adviseert Vanreusel. De introductie wordt ondersteund met een POS-pakket waarin ook een keuzebord waarop alle frikadellen worden vermeld. De frikandel is op de Horecava te zien en proeven.
De fabrikant wil cafetariahouders daarmee een tegenwicht bieden aan de snacks die ook in de supermarkt liggen. 'Wegens de toenemende concurrentie vanuit de retailmarkt wordt het voor de lokale horeca ondernemers steeds moeilijker om de consument te overtuigen bij hem/haar te komen eten. Daarom is Vanreusel continu op zoek naar manieren om de horeca ondernemers te steunen in hun strijd om de consument', aldus de fabrikant.