Winnaar Cafetaria Top 100 Imago Award: 'Beloning voor grote stappen'

Winnaar Cafetaria Top 100 Imago Award: 'Beloning voor grote stappen'

Verrast en blij, zo nam Raymond Sterk de Ad van Geloven Imago Award in ontvangst, tijdens de bekendmaking van de Cafetaria Top 100 2016-2017 in Hilversum. De enorme verbouwing die zijn cafetaria Sterk Langs de Lijn in Wierden heeft ondergaan is volgens de ondernemer exemplarisch voor de branche. 'De hele scheidslijn tussen cafetaria en eetcafé verdwijnt.'

Ongeveer een jaar nadat hij een verbouwing achter de rug heeft die z'n zaak drie keer zo groot heeft gemaakt, wint Raymond Sterk van cafetaria Sterk Langs de Lijn in Wierden de Ad van Geloven Imago Award. Tijdens de bekendmaking van de Cafetaria Top 100 2016-2017 nam een zichtbaar gelukkige Sterk de prijs voor ondernemers die het imago van de branche verbeteren, in ontvangst.

Ondanks tegenslagen

'Enorm verrast', laat Sterk desgevraagd weten. 'We zijn 18 jaar geleden opengegaan en vorig jaar hebben we van januari tot juni een enorme verbouwing gehad, waarbij de zaak drie keer zo groot geworden is.' De bouw liep wat uit en de heropening daar door ook wat vervolgens z'n weerslag had op het beleid van Sterk. 'We hadden veel haast met de opening en daardoor konden we het personeel niet goed inwerken. Dat we dan toch én in de Cafetaria Top 100 staan én deze Imago Award krijgen, is een mooie blijk van waardering.'

Exemplarisch voor ontwikkeling branche

Met z'n nieuwe cafetaria is volgens Sterk de scheidslijn tussen cafetaria en eetcafé zo goed als verdwenen. 'Niet alleen door alle producten die we aanbieden, maar ook doordat we nu bijvoorbeeld bedienen aan tafel.' Het is volgens de Twentse ondernemer exemplarisch voor de ontwikkeling in de branche. 'De patatbakker van voorheen focust zich op bediening en service en is daarnaast ook nog kok.' Een goede ontwikkeling, waar volgens Sterk ook de gasten in meegaan. 'Ja hoor, die staan er enorm voor open. En natuurlijk gaat er nog wel eens een keertje iets fout, bijvoorbeeld in de bediening. Maar dan zeggen gasten me dat we het in ieder geval doen. Een winst ten opzichte van vroeger.'