Brancheorganisatie Horecabrains startte in 2014 de Caféweek. Het doel achter de feestelijke dagen, was om de cafés positief voor het voetlicht te brengen. Dit werd - en wordt- gedaan door het organiseren van diverse evenementen per dag.
Lees ook: Horecabrains verkiest Hazes jr. tot Nachtburgemeester
Onderdelen
Ook dit jaar is er een compleet programma waarbij deelnemende cafés aan minimaal 3 onderdelen mee dienen te doen om op te worden genomen als deelnemende Cafeweek-locatie:
Dinsdag 21 maart : Open Huis
Woensdag 22 maart : Bier & wijnproeverij
Donderdag 23 maart: Pubquiz
Vrijdagmiddag 24 Maart: Vrijmibo
Vrijdagavond 24 Maart: Ribsnight
Zaterdag 25 Maart: ShotNight
Zondag 26 Maart: Gin & Tonic Sunday
Promotiemiddelen
Om deelname onder de aandacht te brengen krijgen deelnemende cafés een vermelding op Cafeweek.nl. Daarnaast ontvangen ze promotiemateriaal voor in de zaak, kant en klare persberichten en digitaal materiaal voor online promotie via de eigen website en social media-kanalen. Ook ontvangen cafés van de Caféweek-partners verschillende aanbiedingen voor de onderdelen waar ze zich voor hebben ingeschreven.