Grolsch introduceert De Klok bier in horeca: fust €70

Grolsch introduceert De Klok bier in horeca: fust €70

Grolsch gaat haar De Klok bier volgende maand ook in de horeca leveren. Daarmee betreedt de brouwer, na Bavaria, ook de prijsvechtersmarkt. Lees verder

Het bier van De Klok, onderdeel van Grolsch, is al langer verkrijgbaar in de retail, in flessen, kratten en blik. Maar vanaf volgende maand gaat Grolsch een pilot starten om De Klok ook in de horeca aan de man te brengen. 50-liter fusten voor €70.

Categorie 2 bier

De Klok Bier is een licht, blond bier met een alcoholpercentage van 4,8%. Dat laatste is van belang voor de prijs. Want doordat het een lichter pils is met een lagere stamwort- en alcoholgehalte, is het een categorie 2-pils. Per 50-literfust scheelt dat ruim €7 euro accijns.

Lees ook: Horecabier gaat strijd aan: fust €57,50

Pilot van 2 jaar

Hiermee gaat Grolsch Bavaria achterna, dat in januari aankondigde met Kroon Bier de markt van de prijsvechters te betreden. Namens Grolsch legt Koert van 't Hof uit: 'We gaan het eerst als pilot doen: alleen in Groningen en Friesland en voor een periode van twee jaar. Het is iets waar we in geloven, maar ook iets dat nieuw voor ons is.'

Lees ook: 'Grolsch verhoogt pilsprijs met 2,5 procent

'Grolsch blijft een ondernemende brouwer'

En als het binnen een jaar dermate succesvol blijkt? 'Of we dan verder gaan uitrollen? We blijven een ondernemende brouwer en ondernemen betekent niet stilzitten en afwachten. Maar het introduceren van De Klok-bier in de horeca is bedoeld als pilot in het noorden, dus daar richten we ons voorlopig op.'