'Vanaf 2 euro per maand een leven lang leren in hospitality'

'Vanaf 2 euro per maand een leven lang leren in hospitality'

HorecaHero heeft met klanten als de Beren Groep, Carlton Beach hotel, Meyer Beheer en DierenPark Amersfoort de hospitalitybranche in een korte tijd aan het 'online leren' gekregen. Een vliegende start die Jochem Verheul iedere horeca-ondernemer gunt: 'Vanaf twee euro per maand per medewerker zijn ondernemers al onder de pannen.'

HorecaHero onderscheidt zich als online aanbieder door een totaaloplossing te leveren op het gebied van onboarden, trainen en opleiden van personeel, waarin ook de praktijk een belangrijke rol speelt. Dat is hard nodig, stelt hij.

‘De horecabranche kenmerkt zich door een hoog personeelsverloop, laag opleidingsbudget en veelal jong onopgeleid personeel. Leidinggevenden zijn druk en daardoor schiet het scholen van nieuw en bestaand personeel er vaak bij in.'

'Met HorecaHero lossen wij dit probleem op doordat medewerkers voor hun eerste werkdag al de nodige basiskennis kunnen opdoen via onze online trainingen. Alle basiskennis die voorheen beschikbaar was in boeken, hebben wij verpakt in interactieve trainingen. Dat vindt de jeugd van tegenwoordig prettig. Via de praktijk kunnen ze vervolgens de verdieping opzoeken. De kracht van e-learning is ook dat het 24/7 beschikbaar is.

Cindy Groenestijn van De Beren

‘Met HorecaHero hebben we onze eigen trainingen op een leuke en efficiënte manier digitaal gemaakt voor al onze medewerkers, zodat zij waar en wanneer ze maar willen getraind kunnen worden. Na een soepele livegang zijn onze franchisenemers direct aan de slag gegaan met hun team.’

Werkgevers hoeven niets te organiseren, te plannen of te faciliteren; werknemers kunnen inloggen wanneer zij willen.’

Drie poten

Het concept van HorecaHero bestaat uit drie poten. De eerste is een leerplatform, dit vormt de basis van een eigen academy voor elke klant.

‘Vervolgens leveren wij daar een bibliotheek in mee van meer dan 25 online trainingen inclusief toetsen en de wettelijk verplichte trainingen. Veelal interactief en tot stand gekomen in samenwerking met onderwijskundige experts en absolute kenners uit de horecabranche.'

'Omdat niet elk hospitality bedrijf hetzelfde is, bieden wij als derde poot een tool aan waarmee je onze trainingen heel eenvoudig zelf kunt aanpassen naar eigen wens, beoordelingsgesprekken kunt toevoegen, nieuwe trainingen kunt maken en een eigen huisstijl kunt toepassen. Ook andere trainingen kun je vanuit ons leerplatform plannen, organiseren en managen. Zo leveren we altijd aan elke klant een ‘opmaat academy’.

Mariska Pronk van Kennemerduin Campings

‘Ik krijg heel veel energie van de leuke reacties van de collega’s die de online modules hebben gezien. Vooral dat ze 24/7 zelf mogen kiezen uit onderwerpen zoals Mindfulness, Bierkennis of Office valt in de smaak. Onze interne vakspecifieke cursussen worden er ook echt beter van. Er is zelfs een module voor Afwassers. Echt een aanwinst!’

Koninklijke Horeca Nederland

Dat het concept werkt, blijkt uit de imposante klantenkring. Als klap op de vuurpijl omarmde ook de recreatiebranche deze zomer collectief de betaalbare en meetbare leeroplossing van HorecaHero.

Jochem Verheul hoopt dat Koninklijke Horeca Nederland het voorbeeld van de recreatiebranche snel zal volgen.

‘Door collectieve inkoopkorting kan elke horecaondernemer zijn medewerkers in dat geval onbeperkt laten trainen en opleiden voor een nog lager bedrag. Alles voor een gastvrij Nederland.’

Dit artikel is gesponsord door HorecaHero.