Crowdfunding Utrechtse bierbrouwerij Eleven: 'Opschalen en nieuw proeflokaal'

De Utrechtse bierbrouwerij Eleven bestaat inmiddels bijna vier jaar. Voor eigenaren Loes van Impelen en Kevin Hageman is het tijd om verder te groeien en daarom zijn ze een crowdfunding gestart. Met nog 39 campagnedagen te gaan, staat de teller bijna op 80%. Om het tweede doelbedrag te halen, gaan ze door tot de 142%.

Veel van de bieren van bierbrouwerij Eleven zijn gebrouwen in samenwerking met bevriende bierbrouwers of ondernemers uit de stad.

‘Uit onze collabs en achterban komen de mooiste dingen. We doen het echt samen met anderen, en hetzelfde geldt voor deze volgende stap. Daarom kiezen we ook voor crowdfunding, en lenen we het geld niet van een bank.’

In december organiseren bierbrouwerij Eleven informatieavonden voor de (geïnteresseerde) investeerders, waarvan de eerste avond op 11 december is. Alle informatie hierover vind je op hun Facebook-pagina en in de nieuwsbrief.

Met de hulp van bierliefhebbers uit heel Nederland kan Brouwerij Eleven straks met de crowdfunding op drie vlakken groeien: het opschalen van de productie, de opening van een proeflokaal en de ontwikkeling van nieuwe bieren op blik.

Borrelen bij de bron

Loes van Impelen: ‘We droomden altijd al van eigen bar, en die kan er hopelijk straks echt komen. Daarbij we willen graag de overstap maken van flessen naar blik. Dat is sowieso beter voor het bier.’

Ook het assortiment wordt uitgebreid, vertelt Loes. ‘Het liefst brouwen we gehopte en zwaardere bieren zoals NEIPA, barley wine en stouts. In de toekomst willen we meer experimenteren met barrel aged bieren en wilde vergisting.’

Met nieuwe vergistingstanks kan Eleven meer en vooral efficiënter brouwen. Een nieuwe vloer en een vide, waardoor je middenin de brouwerij kunt borrelen, horen ook bij het plan. Bierbrouwerij Eleven hoopt volgend jaar zomer het glas te heffen in hun vernieuwde brouwerij.