Eetwinkel lanceert nieuwe digitale menupresentaties

Eetwinkel lanceert nieuwe digitale menupresentaties

Eetwinkel is bezig met het uitrollen van volledig vernieuwde digitale menupresentaties bij alle locaties. Volgens Eetwinkel halen ondernemers met hun lokale assortimentsaanbod het beste rendement uit de digitale schermen.

‘We bouwen continu aan ons merk en dat resulteerde onlangs in een nieuwe huisstijl met een meer moderne lay-out, nieuwe achtergronden en nieuwe lettertypes’, zegt Jan-Hein Aarts, conceptmanager van Eetwinkel. ‘In samenwerking met De Digitale hebben we deze huisstijl verwerkt in een nieuwe onderscheidende presentatie voor de Eetwinkels.’

Meer bewegende beelden

In de nieuwe presentatie wordt meer gebruikgemaakt van sfeervolle fotografie die de Eetwinkel-stijl kenmerkt. Ook zijn er meer bewegende beelden te zien. Aarts: ‘Samen met de adviesraad van Eetwinkel geloven we dat film echt de toekomst heeft, ook in food. Een van de belangrijkste dingen in narrowcasting is het gebruik van de juiste foto’s en filmpjes, zodat we de doelgroep weten te raken en verleiden. We proberen meer beleving in de uitzending te verwerken, door bijvoorbeeld het laten zien van de productherkomst. Hiermee stralen we ambacht en versheid uit, enkele belangrijke speerpunten binnen het Eetwinkel-concept.’

De middagpresentatie

Slim inspelen op het moment

Door de indeling van de schermen is er tevens meer aandacht voor koppelverkoop van bijvoorbeeld sauzen en dranken en wordt er meer ingespeeld op de diverse eetmomenten op een dag. Zo zijn er verschillende uitzendingen voor de middag en voor de avond. De middaguitzending is lichter van kleur en bevat bijvoorbeeld belegde broodjes, tosti’s en salades, terwijl de avonduitzending een donkerdere achtergrond heeft en meer gericht is op menu’s en bijvoorbeeld frites toppers.

De avondpresentatie

Meerdere keuzemogelijkheden

‘Eetwinkel-ondernemers hebben meerdere keuzemogelijkheden tussen het tonen van het hele assortiment en een meer dynamische presentatie’, licht Aarts toe. ‘In het tweede geval worden een aantal producten uitgelicht die door het bewegende scherm regelmatig wisselen. Zo kiest elke ondernemer wat bij zijn eigen zaak past. Het assortimentsaanbod op hun digitale menubord presentatie is hierdoor maximaal vertaald naar hun eigen klanten uit het lokale verzorgingsgebied. Op deze manier halen de Eetwinkel ondernemers het beste rendement uit de digitale menubord presentatie.