De horeca-ondernemers in Boxtel die afscheid nemen, doen dat uit onvrede over de commissie van het platform, zo meldt DeMooiBoxtelKrant. Ook het feit dat ondernemers kunnen betalen voor een hogere positie, is ze een doorn in het oog.
De horecazaken verdwijnen vanaf volgend jaar geleidelijk uit de app van Thuisbezorgd.nl, zo meldt de krant. Op Bezorgland.nl ontvangen consumenten in het begin €2,50 korting per bestelling om kennis te maken met de app.
Kwalitaria Strik blijft bij Thuisbezorgd
Ook Kwalitaria-ondernemer Richard Strik van Kwalitaria Strik sluit zich aan bij Bezorgdland.nl. ‘Het is een initiatief van Bakkal, een shoarma-pizzazaak in Boxtel. Die ondernemer heeft mij benaderd. Ik wil daar graag aan meedoen, want ik wil solidair zijn met lokale ondernemers. Lokaal kun je de beste resultaten halen.’
Maar afscheid nemen van Thuisbezorgd.nl doet Strik niet, omdat het hoofdkantoor van Kwalitaria afspraken heeft gemaakt met Thuisbezorgd.nl. ‘En die respecteer ik. De meeste ondernemers hikken tegen die commissie van Thuisbezorgd aan, die zo’n 13 tot 14 procent is. Ik betaal ongeveer 9 tot 10 procent. En Thuisbezorgd faciliteert veel voor ons, dus ik ben niet ontevreden.’
Restaurants omzetten
Bezorgland is nu bezig om de restaurant online te krijgen en verwachten daar volgend week klaar mee te zijn, zo laat Hendrik de Gooijer weten. ‘De restaurants bepalen dan wanneer ze van Thuisbezorgd.nl gaan, wij bieden alleen maar het systeem. Ze willen het eerst bekendmaken bij consumenten, en dat gaat gepaard met acties. Het moet even landen bij iedereen.’
Bezorgland stapte op de rem
Het plan van Bezorgland aan het begin van 2019 was om dit jaar flinke stappen te maken en te groeien naar 2500 aangesloten restaurants. De broers Hendrik en Dirk de Gooijer hebben echter in februari 2019 besloten op even de rem te trappen, om te voorkomen dat het bedrijf te snel zou groeien.
De Goojier: ‘Je moet het technisch en tactisch wel goed regelen natuurlijk, en aandacht geven aan de ondernemers. Dat moeten geen nummers zijn. We zouden het wel aankunnen, maar we willen wel kwaliteit blijven bieden. Dan maar iets minder, het is beter dat we het goed doen.’
Nieuwe app
De focus ging dit jaar ook uit naar de ontwikkeling van een nieuwe app, die onlangs is gelanceerd. ‘Deze is niet meer aan een website gekoppeld, maar ‘native’. Daardoor kunnen we heel makkelijk opschalen en updaten met nieuwe functies. het bestellen gaat sneller, en gebruikers zien gelijk de restaurants waar ze de vorige keer hebben besteld. Dan hoeven ze niet meer te zoeken, en voor de ondernemer is dat natuurlijk ook prettig.’
‘Grote stappen in 2020’
Op dit moment bestaat het team van Bezorgland uit zes medewerkers, en dat wordt volgend jaar uitgebreid. ‘We gaan in 2020 grote stappen maken. En het doel is om binnen nu en 2 jaar de nummer 2 van Nederland te zijn. Dat gaat lukken, daar zijn we van overtuigd.’ Op dit moment zijn ruim 500 restaurants bij Bezorgland aangesloten, en hebben zo’n 250 restaurants serieuze plannen om zich daarbij te voegen, laat De Gooijer weten.