Met name in de ochtenduren lukt het de fastfoodketen niet goed om meer Amerikanen zijn restaurants in te lokken. McDonald’s krijgt op ontbijtgebied steeds meer concurrentie van ketens als Burger King, Dunkin’ en Wendy’s.
Beter dan verwacht
De omzet kwam uit op 5,4 miljard dollar. In de Verenigde Staten haalde de keten 4,8 procent meer vergelijkbare omzet en daarmee deed de keten het slechter dan de verwachtingen van analisten. De thuismarkt is goed voor ruwweg eenderde van de totale omzet van het bedrijf. Buiten de VS steeg de omzet van restaurants die al meer dan een jaar open zijn met 5,9 procent. Dat was beter dan verwacht.
Investeringen in technologie
Onder de streep bleef er voor McDonald’s 1,6 miljard dollar over. Die daling van 2 procent heeft deels te maken met extra investeringen in bijvoorbeeld bezorgen van maaltijden en technologie. In steeds meer Amerikaanse drive-ins heeft McDonald’s bijvoorbeeld kentekenscanners geïnstalleerd om bestellingen vanuit de app te vergemakkelijken.