Amerikanen minder enthousiast over McDonald's dan rest van de wereld

Amerikanen minder enthousiast over McDonald's dan rest van de wereld

Het is een Amerikaans bedrijf, maar in het thuisland is McDonald's minder in trek dan daarbuiten. McDonald's is in het afgelopen kwartaal sneller gegroeid buiten de Verenigde Staten dan op de thuismarkt.

Met name in de ochtenduren lukt het de fastfoodketen niet goed om meer Amerikanen zijn restaurants in te lokken. McDonald’s krijgt op ontbijtgebied steeds meer concurrentie van ketens als Burger King, Dunkin’ en Wendy’s.

Beter dan verwacht

De omzet kwam uit op 5,4 miljard dollar. In de Verenigde Staten haalde de keten 4,8 procent meer vergelijkbare omzet en daarmee deed de keten het slechter dan de verwachtingen van analisten. De thuismarkt is goed voor ruwweg eenderde van de totale omzet van het bedrijf. Buiten de VS steeg de omzet van restaurants die al meer dan een jaar open zijn met 5,9 procent. Dat was beter dan verwacht.

Investeringen in technologie

Onder de streep bleef er voor McDonald’s 1,6 miljard dollar over. Die daling van 2 procent heeft deels te maken met extra investeringen in bijvoorbeeld bezorgen van maaltijden en technologie. In steeds meer Amerikaanse drive-ins heeft McDonald’s bijvoorbeeld kentekenscanners geïnstalleerd om bestellingen vanuit de app te vergemakkelijken.


Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.