Het formulerood van Kwalitaria heeft bij Cafetaria Nieuwveld plaatsgemaakt voor zwart, zowel binnen als buiten. Ondernemer Patrick Nieuwveld is erg content met de nieuwe uitstraling. ‘Ik vind dit een mooie look. Het logo vind ik ook heel sterk, met vijf frietzakjes. ‘Oh, hebben jullie vijf sterren?’, vroegen sommigen al. Het valt dus op, dat is precies de bedoeling.’ Ook het meubilair is vernieuwd en de menukaart heeft een speels schoolbordeffect.
Eigen koers
Nieuwveld sloot zich in 2013 aan bij Kwalitaria. ‘Omdat wij de marketing erg sterk vonden, maar we zijn altijd ons eigen kunstje blijven doen. Ik ben altijd een ondernemer geweest die zijn eigen koers vaart en op een gegeven moment ging het jasje naar mijn gevoel te strak zitten. Maar we gaan netjes uit elkaar, geen enkele rancune. We hebben een fijne samenwerking gehad in al die jaren.’

Patrick Nieuwveld tijdens een verwendag voor ouderen in januari. (C) Roel Dijkstra Fotografie / Foto : Fred Libochant
Patatje bij Pat en Lin
Buiten de uitstraling en naam verandert er voor de gasten niets. ‘Het assortiment blijft hetzelfde. Voor de gasten is degene die in de zaak staat belangrijk en in Hoogvliet en omstreken gaat het om Nieuwveld. Een patatje halen bij Pat en Lin.’
Het ondernemerspaar runt de cafetaria op deze locatie al sinds 2001. Drie jaar geleden begon de cafetaria met bezorgen, dat inmiddels gebeurt met elektrische fietsen.