De omzet van FFC is vorig jaar met 52 procent gestegen ten opzichte van 2017, van 57,9 miljoen naar 87,9 miljoen euro. Dat is deels verklaarbaar door de overname van Délifrance in Nederland en België, in april 2018. Mede daardoor is het aantal vestigingen gestegen van 144 naar 211. De teller van het aantal medewerkers in Nederland stond vorig jaar op 2150.
9 miljoen euro omzet online
Ook online maakte het formulehuis vorig jaar stappen. Zo werd de 75e Kwalitaria-locatie aangesloten op het bezorgconcept. Meer dan de helft van de locaties is nu online en bezorgt.
‘We verwachten een verdere stijging van het aantal aangesloten locaties en een verdere (forse) stijging van de online omzet’, zegt marketing directeur Martijn Boone. ‘Bijna 15 procent (€9 miljoen) van de Kwalitaria-omzet komt uit online.’
FFC gebruikt dit jaar (2019) om de interne processen en procedures te optimaliseren, de Délifrance-formule te integreren in de organisatie en de ondernemerstevredenheid te vergroten. ‘We maken de organisatie verder klaar voor expansie.’ Op dit moment zijn er 135 Kwalitaria-vestigingen in Nederland.