Eetwinkel lanceert streetfoodconcept met hamburgers en hotdogs

Eetwinkel lanceert streetfoodconcept met hamburgers en hotdogs

Eetwinkel start een hamburger- en hotdogconcept met kenmerkende Amerikaanse streetfoodproducten. Het concept is ontwikkeld door Eetwinkel 't Hoekje en Eetwinkel De Hollandsche Tuyn, in samenwerking met LA Streetfood.

Eetwinkel wil hiermee inspelen op de groeiende populariteit van streetfood en barbecue in Nederland. ‘Samen met enkele Eetwinkel-ondernemers is gekeken naar de belangstelling voor en de mogelijkheden van toepassing van streetfood in onze branche’, zegt Jan-Hein Aarts, conceptmanager van Eetwinkel. ‘We hebben eigen recepturen ontwikkeld voor onder andere premium burgers en gourmet hotdogs. Ook wordt er een eerste stap gezet naar Mexican streetfood.’

Inspiratie

De ingrediënten worden geleverd door LA Streetfood, een importeur van producten uit de Verenigde Staten, Canada, Midden- en Zuid-Amerika en Ierland. Het bedrijf heeft onlangs een inspiratieworkshop georganiseerd voor Eetwinkel.

Handleiding

Voor alle Eetwinkel-ondernemers is een handleiding gemaakt met acht hamburgers, zes hotdogs en een ingrediëntenlijst. Het onderscheid wordt gemaakt door ingrediënten als sweet pickle relish, Sweet Bay Ray’s barbecuesaus, Amerikaanse mosterd, cheddarkaas en onion rings. ‘De combinatie van die ingrediënten is echt super’, zegt Patrick van Bezuijen van Eetwinkel ’t Hoekje. ‘Zo krijg je met weinig middelen een totaal andere hamburger.’

Voor het brood heeft Eetwinkel gekozen voor de Brioche Bun en Floured Bap van LA Streetfood. Het hamburgervlees is gemaakt met Ierse Black Angus. Er is ook een vegetarische hamburger, de Cajun Veggie Burger.

Nachos

Eetwinkel-ondernemers kunnen de recepten in z’n geheel overnemen, of hun eigen hamburgers en hotdogs samenstellen met een aantal van hun eigen favoriete ingrediënten. Ook heeft Eetwinkel nachos geïntroduceerd, die geserveerd worden met gehakt, gesmolten kaas, guacamole en sour cream.

‘Dit nieuwe concept past erg goed bij Eetwinkel, waar we staan voor het werken met kwaliteitsproducten en pure ingrediënten’, aldus Jan-Hein Aarts.