De leesboekjes zijn speciaal voor McDonald’s geschreven door kinderboekenschrijfster Cressida Cowell, bekend van de boekenserie ‘Hoe tem je een draak’.
In totaal worden er twaalf verschillende boekjes uitgebracht. De nieuwe boekenreeks gaat over twee tweelingen, die samen met hun ouders op ontdekkingsreis gaan door de tijd. Wanneer ze terechtkomen in de tijd van dinosauriërs beleven ze allerlei avonturen. Iedere maand zijn twee nieuwe boekjes uit de serie beschikbaar.
Aantrekkelijk en laagdrempelig
‘Met deze stap kunnen we ons Happy Meal nog leuker en verantwoorder maken’, zegt Annemarie Swijtink, marketingdirecteur van McDonald’s Nederland. ‘Door deze reeks leuke kinderboekjes aan te bieden als cadeautje, willen we lezen aantrekkelijk en laagdrempelig maken, voor ouders en voor kinderen. We willen op deze manier iets positiefs meegeven aan onze gasten. De actie past hiermee perfect binnen ons bredere programma Scale for Good.”
Mooie ontwikkeling
Geke van Velzen, directeur van Stichting Lezen & Schrijven, is enthousiast over de actie: ‘Ik ben blij dat een partij als McDonald’s dit soort stappen zet. Het is ontzettend belangrijk dat kinderen opgroeien met taal, en al vanaf een jonge leeftijd aangemoedigd worden om te lezen. Dit kan door ze zelf te laten lezen, maar ook voorlezen speelt een hele belangrijke rol bij taalontwikkeling. Dat McDonald’s nu kinderboekjes cadeau geeft bij een Happy Meal vind ik een mooie ontwikkeling.’