1. Lijn uitgebreid
Remia heeft de lijn van speciaalsauzen uitgebreid met drie nieuwe varianten, in emmers van 2,5 liter: Allioli, Chilisaus en Honing-Mosterdsaus. Natuurlijk ook weer zonder kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. Daarbij heeft de sauzenmaker een magazine ontwikkeld met inspirerende recepten waar de speciaalsauzen een rol in spelen.
2. Sauzen voor thuis
Levo introduceerde tijdens Gastvrij Rotterdam mini-sausemmertjes die ondernemers zelf kunnen vullen en verkopen in de cafetaria. ‘Het zijn producten waar je je mee kunt onderscheiden’, zegt directeur Simon Rollingswier. ‘Onze sauzen zijn niet verkrijgbaar in de retail, maar exclusief in de foodservice. We horen vaak dat klanten vragen naar de fritessaus bijvoorbeeld. Dan kun je daar een emmertje mee vullen en verkopen.’ De emmertjes zijn zo bedrukt dat alle sauzen uit het assortiment erin kunnen.
3. Snackmolentje
Er was veel aandacht voor de snackmolentjes op de stand van Beckers. Ze stonden er vorig jaar ook al, maar dit keer kwamen er veel vragen over. Zo veel, dat Beckers overweegt om ‘m beschikbaar te maken voor ondernemers.
3. Bapao in vuur en vlam
De kipvulling van Vlammetjes in een broodje bapao; na de retail rolt Topking deze pittige snack ook landelijk uit in de foodservice. Er is namelijk veel vraag naar de Vlambapao, zegt de fabrikant. Tien in een doos, met bijpassend promotiemateriaal voor op de tafels en de toonbank.
5. Spicy en Laguna
Kennelijk waren ze populair, want op Gastvrij Rotterdam waren ze op woensdagmiddag niet meer voorradig; de nieuwe burgers van Foodworks. Het gaat om de Laguna Chicken Burger (met gepaneerde kipfilet) en de Spicy Burger (rundvlees met een pittige nasmaak van cayennepeper). De twee burger zijn zo vers van de pers, dat er ook nog geen foto’s van zijn gemaakt. Foodworks is sinds begin 2018 een merk van Bakx Foods, leverancier van vleessnackproducten. Foodworks ontwikkelt onder meer burgers met een ambachtelijke uitstraling.