De krokettenactie is een samenwerking tussen Plaza en Ad van Geloven. Iedereen die in de afgelopen maand een kroket bestelde bij Plaza, kreeg een spaarsticker. Daarmee konden ze een spaarkaart beplakken en deze in een gouden pot op de toonbank stoppen.
De Bourgondiër
Alle ondernemers hebben de inhoud van de potten naar het hoofdkantoor van Sligro in Veghel gestuurd, waar acht winnaars uit alle inzendingen werden getrokken. Deze gasten krijgen een ‘gouden kroket’ overhandigd in ‘hun’ Plaza door de ondernemer en formulemanager Rob Doorn. Het gaat om een massief gouden kroketje van 10 gram, met op de kroket het logo van De Bourgondiër, het krokettenmerk van Ad van Geloven.
‘We hebben meer dan duizend inzendingen uit het hele land ontvangen’, vertelt Rob Doorn. ‘We hebben de drempel laag gehouden; met drie stickers was de spaarkaart al vol. Als je het goed aanpakte, had je met één bestelling al een volle kaart.’
Seizoenskroket
Ook de ondernemers hebben profijt gehad van de actie, zegt Doorn. ‘Dat zien we terug in onze resultaten. We hebben een aantal producten met kroketten zoals een menu, een luxe kroket en een tijdelijke aspergekroket. Het is vooral lastig om van zo’n seizoensspecial een succes te maken, maar door deze actie is dat aardig gelukt.’
Gratis friet
Volgens de formulemanager zijn de acties van Plaza er ook op gericht om reuring te creëren. Een ander voorbeeld is de gratis friet-actie, die de formule vaak in de relatief rustige maand januari organiseert. ‘We sturen dan lege gezinszakken naar iedereen in de omgeving. Die zak kunnen mensen vervolgens aan het begin van de week gratis laten vullen bij een Plaza-locatie in de buurt. Voor ondernemers een extra mooie kans om naast bestaande gasten ook nieuwe gasten kennis te laten maken met hun Plaza.’