Ultieme Belgische hamburger samengesteld met gezichtsherkenning

Ultieme Belgische hamburger samengesteld met gezichtsherkenning

De nieuwste hamburger van de Belgische fastserviceformule Quick is op bijzondere wijze ontwikkeld: met behulp van gezichtsherkenningstechnologie.

Wat zijn de voorkeuren van onze gasten? De formule Quick, sinds 2016 in handen van Burger King, heeft webcams met gezichtsherkenning ingezet om daar achter te komen. Vijfhonderd testpersonen werden via de webcam in de gaten gehouden terwijl ze verschillende ingrediënten proefden.

Ingrediënten die de meeste positieve gelaatsuitdrukkingen uitlokten, kregen groen licht voor de hamburger. Ingrediënten die te veel negatieve reacties opriepen, werden geschrapt.

Vlees uit de Ardennen

Uiteindelijk zegt Quick de perfecte hamburger te hebben samengesteld voor de Belgische consument. Hij heet de ‘Préféré’ en is gemaakt met onder andere vlees uit de Ardennen, mozzarella en tartaar van tomaat. De hamburger is van 27 maart tot 11 juni beschikbaar in alle Belgische Quick-restaurants.

Eigen hamburger

‘Onze grote sterkte op de hamburgermarkt is onze goede kennis van de smaken en voorkeuren van de Belgische bevolking’, zegt Kevin Derycke, ceo van Quick tegen hln.be. ‘De Belg droomde ervan om zijn eigen burger samen te stellen en met de Préféré hebben we dit nu gerealiseerd.’

Bronnen: hln.be en metrotime.be

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.