AnyTyme lanceert nieuw frietconcept

AnyTyme lanceert nieuw frietconcept

AnyTyme lanceert een nieuw frietconcept voor de matige trek: Geniet Frietjes. Dit zijn kleinere porties friet met nieuwe toppings. Ondernemers zijn in ieder geval enthousiast.

Er staan vanaf 1 april zes soorten Geniet Frietjes op de menukaarten van alle AnyTyme-vestigingen: Kipspies Saté, Stoofvlees, Garlic Chicken, Soufflé Saté, Smokey Chicken en Roasted Chicken Saté. Allemaal voor €4,95.

‘Hoofdzakelijk met ingrediënten die binnen ons handbereik zijn’, zegt formulemanager Han Wonink. ‘Dan houden we de snelheid erin.’ Het zijn volgens Wonink wel toppings van kwaliteit, met producten van onder meer Van Geloven en Salomon.

Enthousiast

De ondernemers krijgen op dit moment de nieuwe menukaarten, laat Wonink weten. ‘De komende tijd gaan we bij ze langs om te praten over adviezen en nieuwe ideeën die we hebben. In de folder van april komt het volledige verhaal en dan wordt het landelijk gelanceerd.’ Volgens Wonink wordt het nieuwe concept goed ontvangen. ‘Ik heb veel nieuwe dingen geïntroduceerd, maar ondernemers zijn nu echt laaiend enthousiast.’

Lees ook >> Deze AnyTyme is zijn tijd ver vooruit

Behoefte van ondernemers

Het nieuwe frietconcept van AnyTyme is ontstaan vanuit de behoefte van de ondernemers, vertelt Wonink. ‘Wij zijn acht tot tien jaar geleden begonnen met frietspecials, simpelweg friet met een topping. Maar vaak zijn het grote porties met veel ingrediënten. Dus inmiddels kost een frietspecial €8,50. Maar we hebben niets voor 5 euro. We kregen dan ook vragen van ondernemers, omdat er niets was voor gasten die om 15.00 uur binnenkomen en niet iets groots willen eten. Dus nu hebben we iets bedacht voor 5 euro met een topping van hooguit 90 gram.’

AnyTyme

Genietmomentje

De hoeveelheid friet verschilt per ondernemer, maar blijft beperkt. ‘Iemand in de grote stad geeft naar verhouding minder friet dan een ondernemer in een dorp. We bekijken het per ondernemer, want friet zijn niet de kosten. Maar meestal houdt het bij 150 wel op. Het is net als met een lekker ijsje: je moet het gevoel hebben dat je er nog wel eentje lust. Dat moet met deze friet ook. Het is een genietmomentje, niet een grote maaltijd.’

Volgens Wonink maken ondernemers gemiddeld 70 procent brutowinst op de Geniet Frietjes.

Lees ook >> Sligro en partners tonen de kansen van luxe friet