KHN: 'Toeristische organisatie moet slagvaardiger

Toeristische promoties moeten effectiever en efficiënter. Dat vindt Koninklijk Horeca Nederland. Samen met HISWA Vereniging en RECRON heeft KHN daarom ...

De nota is 22 juli gepresenteerd aan vertegenwoordigers van VVV-organisaties, Ministerie van Economische Zaken, Vereniging Nederlandse Gemeenten, en enkele andere belangenorganisaties. De eerste reacties zijn positief, zo laat KHN weten.

‘Iedere euro die geïnvesteerd wordt, moet voor een zo groot mogelijk deel ingezet worden voor promotie en marketing. En zo min mogelijk voor stafactiviteiten’, meent KHN. Om dit te bereiken wil de belangenorganisatie dat het toeristische promotiestructuur vereenvoudigt en dat er een zogeheten ‘twee lagen-organisatie’ wordt installeren. Dat wil zeggen, één organisatie voor landelijke promotie en één voor de bevordering van regionaal toerisme. Versnippering van middelen, zoals in de hedendaagse structuur, krimpen hierdoor in.

KHN vindt dat Toerisme Recreatie Nederland (TRN) zich moet bezighouden met het promoten van Holland en het binnenhalen van toeristen en zakelijke reizigers. De regionale organisaties bedenken evenementen en arrangementen op regio- en stadsniveau. Alles in overleg met TRN en binnen de kaders van het beleid.

KHN, HISWA en RECRON gaan hun gezamenlijke plan verder uitdragen bij provinciale en gemeentelijke overheden, toeristische organisatie en Kamers van Koophandel.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.