Met deze opening van Eataly versterkt Schiphol haar horeca-aanbod met een primeur in Nederland. Centraal in het restaurant staat een grote counter waar onder meer vers bereide Pizza alla Pala, gevulde croissants en klassieke Italiaanse zoetigheden worden aangeboden.
Voor reizigers met weinig tijd is er een ruim grab & go-assortiment met verse salades, desserts en sappen. Liefhebbers van Italiaanse koffie kunnen terecht bij een speciale koffiebar. Het restaurant biedt plaats aan zo’n 70 gasten.

'Met Eataly halen we een iconisch Italiaans foodconcept naar Schiphol en Nederland dat perfect aansluit bij de wensen van onze reizigers: snel, vers en van hoge kwaliteit. Het is een mooie toevoeging aan Lounge 1, waar we steeds meer inzetten op het verbeteren van de reizigerservaring, onder andere door meer beleving en een uitgebreid aanbod', aldus Arthur Reijnhart, chief commercial officer Schiphol.
Upgrade horeca-aanbod
De opening van Eataly is een belangrijke stap in de grootschalige vernieuwing van Lounge 1. De lounge is uitgebreid van 19.000 naar 24.000 vierkante meter en het winkel en horeca-aanbod krijgt een flinke upgrade. In totaal komen er 23 nieuwe winkel- en horecaconcepten bij die zorgen voor meer variatie, kwaliteit en beleving. Zo is recent de grootste winkel op de luchthaven hier geopend: Today Duty Free en een Starbucks-locatie van ruim 500m2.
Eataly
Eataly is een Italiaans foodconcept dat markt, restaurant en educatie combineert onder één dak. Het merk staat voor authentieke Italiaanse smaken, hoogwaardige ingrediënten en een passie voor de Italiaanse eetcultuur. Sinds de oprichting in Turijn in 2007 is Eataly uitgegroeid tot een internationaal fenomeen, met vestigingen in steden als New York, Tokyo en Dubai.