Tevreden beursmanager: 'Mogelijk volgend jaar BBB inkrimpen

Door het succes van de EFFF is de kans groot dat volgend jaar de 'grote' BBB kleiner is dan twee jaar geleden. Dat meldt beursmanager Robèrt Rose daags ...

Het gastronomische evenement stond afgelopen week volop in de picture, vooral door de uitreiking van de Michelinsterren van maandag. ’95 Procent van de sterrenkoks was maandag op de EFFF’, weet Rose, die hoopt dat de Michelin een gewoonte maakt van de komst naar Maastricht. ‘Over twee weken gaat op uitnodiging van Michelin een delegatie bestaande uit mensen van KHN en het MECC naar Parijs. Dan zal gesproken worden over een jaarlijkse terugkeer van Michelin naar Maastricht. Het zou fantastisch zijn als dat lukt.’

De 10e EFFF trok afgelopen week ruim zesduizend bezoekers, de BBB zo’n achttienduizend. Volgens Rose net zoveel als twee jaar geleden, toen ook de bierleveranciers als standhouders afwezig waren. ‘Toch niet gek hé? Terwijl de meeste beurzen steeds minder bezoekers ontvangen. Ik ben tevreden.’

Over de debutanten op de BBB is Rose in zijn sas. ‘De Beer & Beverage Box was geweldig. Een prima aanvulling op het gemis van de grote bierbrouwers. De Easy F & B Solutions is marketingtechnisch goed aangepakt. Met dit onderwerp gaat we zeker door.’ De Beer & Beverage Box bestond uit twee caféruimtes, een algemeen ruimte voor relatiebeheer en presentaties en een gedeelte met VIP-boxen, suites en kleine standpresentaties. Het onderdeel Easy F & B Solutions speelde in op het veranderende eetgedrag van consumenten en richtte zich op de ‘onderweg-consument’.

Het gastronomische evenement stond afgelopen week volop in de picture, vooral door de uitreiking van de Michelinsterren van maandag. ’95 Procent van de sterrenkoks was maandag op de EFFF’, weet Rose, die hoopt dat de Michelin een gewoonte maakt van de komst naar Maastricht. ‘Over twee weken gaat op uitnodiging van Michelin een delegatie bestaande uit mensen van KHN en het MECC naar Parijs. Dan zal gesproken worden over een jaarlijkse terugkeer van Michelin naar Maastricht. Het zou fantastisch zijn als dat lukt.’

De 10e EFFF trok afgelopen week ruim zesduizend bezoekers, de BBB zo’n achttienduizend. Volgens Rose net zoveel als twee jaar geleden, toen ook de bierleveranciers als standhouders afwezig waren. ‘Toch niet gek hé? Terwijl de meeste beurzen steeds minder bezoekers ontvangen. Ik ben tevreden.’

Over de debutanten op de BBB is Rose in zijn sas. ‘De Beer & Beverage Box was geweldig. Een prima aanvulling op het gemis van de grote bierbrouwers. De Easy F & B Solutions is marketingtechnisch goed aangepakt. Met dit onderwerp gaat we zeker door.’ De Beer & Beverage Box bestond uit twee caféruimtes, een algemeen ruimte voor relatiebeheer en presentaties en een gedeelte met VIP-boxen, suites en kleine standpresentaties. Het onderdeel Easy F & B Solutions speelde in op het veranderende eetgedrag van consumenten en richtte zich op de ‘onderweg-consument’.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.