In vergelijking tot de vroeger gekregen cadeaus blijkt dat driekwart de beste herinneringen heeft aan de uitjes die men in het verleden heeft ondernomen, terwijl slechts 5 procent de beste herineringen heeft aan cadeaus uit het verleden.
Die conclusie trekt Pluimen, de marktleider op het gebied van belevenissen. Maar liefst tweederde van de Nederlanders heeft liever een uitje dan een fysiek cadeau. ‘Kerstpaketten met wok- en sportthema’s zijn een desinvestering. Daar moeten we nu echt eens van af’, aldus Jan Willem Röder, directeur van Pluimen.
Röder vervolgt: ‘Ieder jaar geven ondernemingen tussen de 48 en 50 miljoen euro uit aan kerstgeschenken. Dat moet met name een blijk van waardering zijn. Mensen zoeken een geluksmoment en vinden dat in leuke dingen doen.’
De top van 5 van belevenissen die werknemers graag ervaren, zijn volgens Pluimen: (1) Bezoek aan dierenpark; (2) Bezoek aan sauna; (3) Pretpark; (4) Hotelovernachting en (5) Uit eten.
Bron: ANP