In dagbladen en tijdschriften worden bonnen afgedrukt, waarmee in Belgische cafés twee gratis glazen bier worden weggeven. Voorwaarde is wel dat er tenminste vier glazen worden besteld. Dat meldt het reclamevakblad Adformatie.
Alcoholcontroles
InBev wil zo de terugval van het aantal cafébezoekers stopzetten. Uit eigen onderzoek van de Belgische bierreus blijkt dat Belgen steeds vaker thuis hun biertje drinken, in plaats van de kroeg. De ondervraagden vrezen voor alcoholcontroles en de eigen gezondheid.
Bierprijs
De Belgische bierbrouwer verhoogt de investering in de biermarkt met 30 procent. Het extra geld gaat naar promotiemateriaal en ondersteuning van de bierprijs. Deze zomer krijgt InBev te maken met kostenstijging van grondstoffen. Maar de prijs van getapt bier blijft gelijk, zo verzekert marketingmanager Mieke Remans.
Discussie
Remans in Adformatie: ‘Bier is een emotioneel product. Als je in België de prijs van brood, bier of friet verhoogt, leidt dat tot een enorme publieke discussie. De bierprijs evolueert ook minder snel dan die van frisdrank. Dat willen we zo houden. Op die manier investeren we in de toekomst van de horeca’.