Nederlandse Brouwers houdt reputatieonderzoek

Nederlandse Brouwers houdt reputatieonderzoek

De belangenorganisatie voor bierbouwers, Nederlandse Brouwers, laat een reputatieonderzoek uitvoeren. Nederlandse Brouwers wil weten hoe er onder politieke en maatschappelijke stakeholders en onder andere relaties gedacht wordt over de sector, de producten en een tal van belangwekkende thema's.

Het onderzoek is opgezet door het internationaal bureau GlobeScan en wordt uitgevoerd door Ipsos. Het is voor het eerst van Nederlandse Brouwers een reputatieonderzoek laat uitvoeren. De uitkomsten van het onderzoek worden ergens in het voorjaar verwacht en doorgespeeld naar de leden. Er wordt geen media-aandacht besteed aan de uitkomsten.

'Nederlandse Brouwers en haar leden vinden transparantie belangrijk. We willen een sector zijn die mooie producten maakt en opereert met respect voor economische en maatschappelijke belangen. Maar we zijn er ook van overtuigd dat het altijd beter kan, zeker als we blijven luisteren', aldus directeur Cees-Jan Adema.

De leden van Nederlandse Brouwers zijn de grote bierbrouwers waaronder Heineken, AB InBev, Grolsch en Bavaria. De brouwers kwamen het afgelopen jaar veelvuldig in het horecanieuws over bierprijzen en biercontracten, en de stroeve relatie met ondernemersvereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

Bekijk hier het complete overzicht over de laatste ontwikkelingen in het bierdebat.

Ga naar Misset Horeca Connect om te discussiëren over dit onderwerp.