Onderzoek: sociale media bepaalt helft van Britse horecakeuze

Onderzoek: sociale media bepaalt helft van Britse horecakeuze

Meer dan de helft van de Britse consumenten tussen de 18 en 34 jaar raadpleegt sociale media om te bepalen waar uit te gaan voor een hapje of een drankje. Dat blijkt uit onderzoek.

In het laatste Taste of the Nation-onderzoek van Deloitte blijkt dat in de leeftijdscategorie 18 tot 34 jaar 61 procent van de Britse consumenten sociale media gebruiken om hun horecabestemming te bepalen, meldt Thedrinksbusiness.com.

Bij consumenten van 35 tot 54 jaar is dit 31 procent en bij consumenten ouder dan 55 jaar bedraagt het percentage 14 procent.

Verder blijkt dat bijna een kwart van de ondervraagden (3.000 Britse consumenten) via sociale media naar kortingen zoekt op websites. 18 Procent zoekt naar de beschikbaarheid van een locatie en 17 procent gebruikt internet om te ontdekken waar naartoe te gaan.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.