Zon zorgt voor topomzet ijssalons

Zon zorgt voor topomzet ijssalons

IJssalons draaien topomzetten zo vroeg in het seizoen. Het fraaie weer zorgt voor een grote toeloop naar de ijssalons in ons land. De meeromzet kan ...

Dat laat voorzitter Maarten Colijn van de sector Fastfood- en IJsbedrijven van Koninklijk Horeca Nederland (KHN) weten in De Telegraaf. Colijn is zelf eigenaar van ijssalon Martino IJs in Rhenen.

‘Ik heb het in dertig jaar tijd nog nooit zo druk gehad in april als nu. Het weer van afgelopen weekend zorgde echt voor een ongekende ijsverkoop. Ik schat in dat de ijszaken gemiddeld zo’n 50 tot 75 procent meer omzet hebben gedraaid dan normaal’, aldus Colijn in De Telegraaf.

Frisse smaken

Vooral vruchtenijs is erg in trek met het warme weer. Colijn: ‘Dan zijn frisse smaken als citroen, mango en meloen ineens heel erg in trek’.

Colijn meldt verder dat de traditionele ijssmaken vanille en aardbei terrein verliezen. Dit omdat kinderen steeds vaker zelf hun smaaksoort mogen kiezen. Ze kiezen hierbij vaak voor minder traditionele smaken.

‘Vroeger dachten veel vaders en moeders ten onrechte dat hun kind alleen maar vanille- en aardbeienijs zou lusten. Maar nu de kinderen veel mondiger zijn en zelf willen kiezen, merken ze wel dat er ook andere smaken er goed in gaan’, aldus Colijn.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.