Animatiefilm Shrek promoot gezonde producten McDonald's

Animatiefilm Shrek promoot gezonde producten McDonald's

McDonald's koppelt een promotiecampagne aan de animatiefilm Shrek 3 die 18 mei in Amerika in première gaat. De campagne die wereldwijd gevoerd wordt ...

De campagne met animatiefiguur Shrek zal in meer dan 100 landen waar McDonald's zaken heeft gevoerd worden. Het bedrijf noemt het zelf de grootste promotiecampagne ooit voor fruit,, groenten en melk. De campagne kan per land verschillen. Zo komen in Nederland wel Shrek-speeltjes bij de Happy Meals maar wordt de animatiefiguur niet voor een gezondheidscampagne ingezet.

In Amerika komt de focus te liggen op menu-items als salades, kipsandwiches en een Happy Meal met kipnuggets, appelpartjes en chocolademelk met een laag vetgehalte. Voor Engelse kinderen komen er stukjes wordtel, biologische melk en zakjes fruit in de menu’s te zitten. Australië gaat pasta voeren in de vorm van Shrek.

De campagne wordt ondersteund met een speciale Shrek website van het hamburgerconcern. Daarop zijn spellen te vinden en kinderen worden aangemoedigd meer te bewegen en sporten.

Natuurlijk ontbreken ook de ‘gewone’ promotieartikelen niet. Vanaf 21 juni zijn in Nederland gedurende vijf weken Shrek-speeltjes onderdeel van de Happy Meals.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.